U proračunu za
2013. predviđena su sredstva za restrukturiranje
»3. maja« što, zaključio je Obersnel, potvrđuje
ozbiljnost Vladine namjere da se spasi
proizvodnja u riječkom brodogradilištu
RIJEKA Umjesto da je to netko dosad učinio iz
Vlade, riječki gradonačelnik Vojko Obersnel u
srijedu je bio taj koji je trećemajcima u njihovoj
menzi, u kojoj se tijekom dva sata natiskalo njih
par stotina, tvrdio i objašanjavao kako
privatizacija riječkog brodogradilišta od strane
pulskog Uljanika nije upitna. Očito je Obersnelov
siguran nastup ostavio dojam na okupljene trećemajce
koji su upravo njegovo izlaganje popratili najvećim
pljeskom.
– Apsolutna je neistina da je budućnost »3. maja«
ijednog trenutka od ove Vlade dovedena u pitanje,
ali razumijem vašu ljutnju i zabrinutost koju je
proizvela jedna neodmjerena izjava prvog
potpredsjednika Vlade. Nisam ni odvjetnik niti ovdje
zastupam Vladu, ali želim reći da odluke ne donosi
ni prvi, ni drugi, ni peti ni sedamanesti
potpredsjednik vlade ili pojedini ministar već
cijela Vlada, a ona je u lipnju odlučila da će se
privatizacija »3. maja« riješiti na način da će
Uljanik, nakon što zaključi svoju dokapitalizaciju,
ući u »3. maj«, bilo direktno, bilo kroz posebnu
tvrtku koju će osnovati samostalno ili zajedno s još
nekim investitorima.
Projekti postoje
Do
kraja ove godine ta će se priča početi realizirati,
objašnjavao je Obersnel, tvrdeći da je za ovo
početkom ovog tjedna dobio čvrsta uvjeravanja od
premijera Zorana Milanovića, kao i zamjenice
ministra gospodarstva Tamare Obradović-Mazal.
Otišao je Obersnel i korak dalje, pa je dodao da
je imao prilike vidjeti da su u prvom draftu
državnog proračuna za 2013. predviđena sredstva za
restrukturiranje »3. maja« što, zaključio je,
potvrđuje ozbiljnost Vladine namjere da se spasi
proizvodnja u riječkom brodogradilištu.
Na radnički skup u »3. maj« stigao je i obnašatelj
dužnosti župana Vidoje Vujić , koji je još
jednom ponovio koliko je za gospodarstvo ove regije
važan »3. maj«. Čelni čovjek »3. maja« Edi Kučan
nije štedio u detaljnim obrazloženjima što su dosad
prošli u »3. maju«.
Ljutio se na kritiku Radničkog vijeća da su inertni
u pokušajima ugovaranja novih poslovima,
argumentiravši to da su u ovoj godini obradili i
poslali ponude na čak 66 upita za novim brodovima.
No,
trenutni omjer potražnje i ponude na tržištu ne ide
u prilog brodograditeljima, ni u Hrvatskoj, ni u
svijetu. Ipak, rekao je Kučan, postoje neki projekti
koji zasad »mirišu« da bi ih mogli dobiti. Prije
svega, tu su dva tankera od 260 metara za domaćeg
brodara, uz još dva u opciji za koji su potpisali
predugovor. Ključno pitanje, ono njihovog
financiranja, trebalo bi se riješiti do kraja
godine. Osnažili su, potvrdio je Kučan, i četiri
barže, a od istog švedskog naručitelja trebali bi do
konca ove godine potpisati namjeru za njih još
dvadeset.
Nema kredita
U
užem su izboru i za 50-ak milijuna eura vrijedan
offshore brod, tegljač i supplier u jednom, za
jednog talijanskog naručitelja, a s ruskim
brodogradilištem Vyborg aplicirali su i za gradnju
dva spasilačka broda. Kučan je istaknuo i to da je,
nakon »prebijanja« s državom za pomorsko dobro, »3.
maj« u cijelosti očišćen od gubitaka i kredita koji
su ih gušili.
– Imamo fantastične uvjete da možemo ići dalje,
ustvrdio je Kučan. Pod uvjetom, naravno, da popune
knjigu narudžbi dobrim poslovima. Na skupu su bili i
čelnici SMH–a Vedran Dragičević i HUS-ovac Ozren
Matijašević. Oni, kao i trećemajski sindikati,
istaknulsu i kako nemaju namjere posustati u svojim
pritiscima prema Vladi. Jer, zapitao se Dragičević,
što ako najavljena privatizacija ipak ne uspije
odnosno Uljanik, kojim slučajem, ipak više ne bude
zainteresiran? Vlada mora imati i ponuditi rezervni
plan, dodao je.
Predsjednik Sindikata Istre i Kvarnera Bruno Bulić
poručio im je da ni u kojem slučaju, ako se to
dogodi, ne dozvole da budu poslani kućama, »na
čekanje«.
– Ostanite u škveru, ne ispred nego iza porte. Ne
napuštajte svoj radni prostor jer kad jednom odete,
priča je gotova, poručio je Bulić.