NEKOLIKO
SATI ZA NAŠE AUTOCESTE: VOLONTIRAJMO ZA NAŠU BUDUĆNOST!
Inicijativa Ne damo naše autoceste! ( kojoj e
priključio i Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije)
poziva
sve građanke i građane da se uključe u akciju prikupljanja
potpisa za referendum protiv davanja autocesta u koncesiju koja
će se odvijati od 11. do 25. listopada na području cijele
Hrvatske
Koji su ciljevi ove akcije?
- spriječiti koncesiju autocesta koja je
financijski, društveno i gospodarski štetna
- spriječiti da se o našoj budućnosti
neodgovorno odlučuje;
- aktivno uključiti građanke i građane u
odlučivanje o važnim društvenim pitanjima koja imaju dalekosežne
posljedice.
Kako pomoći?
Volontirajte na štandu inicijative Ne
damo naše autoceste! u dijelu grada u kojem živite ili radite.
Ako želite volontirati u Puli, na jednu
od dvije navedene e-mail adrese pošaljite svoje i prezime i broj
mobilnog telefona:
- koordinator Goran Matić, gsm broj 097
699 9529, e-mail referendum.autoceste.istra@gmail.com
- Zelena Istra , broj 052 605 065,
e-mail udruga-zelena-istra@pu.t-com.hr
Ukoliko želite volontirati u drugim
mjestima u Istri (Labin, Pazin, Poreč, Buje, Buzet, Umag, Novigrad)
, javite se na navedene e-mail adrese i dat ćemo vam kontakte
koordinatora u tim gradovima.
Ne damo naše
autoceste!
Volontirajmo i zajedno odlučimo o
našoj budućnosti
Inicijativu Ne damo naše autoceste! pokrenulo
je 7 organizacija civilnog društva (Pravo na grad, Zelena
akcija, GONG, Mreža mladih Hrvatske, Centar za mirovne studije,
Savez udruga Klubtura, Baza za radničku inicijativu i
demokratizaciju), 5 sindikalnih središnjica (NHS, HURS, MHS,
SSSH, URSH) te dva cestarska sindikata (Nezavisni cestarski
sindikat i Sindikat radnika Hrvatskih autocesta i cesta). Ovih
četrnaest organizacija osnovalo je Organizacijski odbor za
izjašnjavanje birača o potrebi da se zatraži raspisivanje
referenduma o uređenju pitanja davanja hrvatskih autocesta u
koncesiju, a inicijativi su se priklju& #269;ile i brojne druge
organizacije (sindikati, udruge i građani) iz svih krajeva Hrvatske.
Organizacijskom odboru su se priključile
i druge organizacije i sindikati na lokalnoj razini.
Molimo vas da ovaj poziv proslijediti
svima koji bi mogli biti zainteresirani za volontiranje.
JESTE LI ZNALI da Vlada RH namjerava
dati naše autoceste privatnom koncesionaru na 40 godina?
Autoceste su naš veliki razvojni
projekt i nikad u povijesti Republike Hrvatske nije tako vrijedna
imovina dana u koncesiju.
Sedam razloga zašto je koncesija
autocesta štetna za hrvatske građane:
1. Poklonit ćemo zaradu od 80
milijardi kuna privatnom koncesionaru
Koncesionar će u ovih četrdeset godina
zaraditi na autocestama oko 80 milijardi kuna. Za taj isti novac
možemo izgraditi 300 bolnica, 2000 škola ili 4000 vrtića.
2. Koncesija neće riješiti problem
duga za autoceste
Od koncesionara bismo dobili oko 3
milijarde eura, što je nedovoljno za pokrivanje duga za autoceste, a
odrekli bismo se prihoda od cestarina, tj. mogućnosti da dug
vraćamo.
3. Mi preuzimamo rizik, privatni
koncesionar ubire profit
Država će garantirati koncesionaru
količinu prometa na autocestama i ako ga ne bude dovoljno - morat
ćemo koncesionaru pokriti razliku u prihodima.
4. Imat ćemo veće cijene cestarina
Koncesije autocesta u SAD-u, Velikoj
Britaniji, Španjolskoj i mnogim drugim zemljama uzrokovale su
povećanje cijena cestarina, a to dokazuju i veće cestarine dionica
koje su u Hrvatskoj već pod koncesijom u odnosu na one koje nisu.
5. Povećat će se troškovi održavanja
lokalnih cesta i smanjiti sigurnost u prometu
Koncesionari zbog troškova održavanja
autocesta podižu cijene cestarina za kamione, zbog čega kamioni
prelaze na lokalne ceste. Više kamiona na lokalnim cestama znači i
više pretjecanja, a time i više prometnih nesreća.
6. Izgubit ćemo stratešku polugu
ekonomskog razvoja
Određivanjem cijene cestarina država može
utjecati na izvoz, turizam, ukupnu cijenu roba i usluga, ruralni
razvoj i druge ekonomske faktore. Ako se odreknemo upravljanja
autocestama, odričemo se i bitne poluge za kreiranje vlastite
ekonomske budućnosti!
7. Nije istina da ne postoje druga
rješenja!
Koncesija je samo jedan od mogućih modela
monetizacije duga, i to najlošiji: radi kratkoročne dobiti daje se
imovina koja dugoročno stvara zaradu. Vlada dosad nije razmotrila
NITI JEDAN DRUGI model monetizacije kao što je npr. izdavanje
obveznica. Nije pristupila ni reprogramiranju duga, a kamoli ukinula
političko kadroviranje u upravljanju autocestama čime bi se
ostvarile velike uštede i u isto vrijeme zadržala zarada od naših
autocesta!
Preko četrdeset godina smo ih gradili, a sada ih poklanjamo nekome
da na njima četrdeset godina zarađuje!
više informacija na:
www.facebook.com/nedamonaseautoceste
__._,_.___
|