REORGANIZACIJA

Koromačno


Četvrtak, 03.07.2014.


 
 
Reorganizacija  u Transplusu


Uprava Transplusa koji je u vlasništvu Holcima ( Hrvatska), zbog organizacijskih promjena koje se u cilju ostvarenja „Plana 2015 plus“ provode u Holcimu (Hrvatska), namjerava provesti reorganizaciju i u Transplusu, na način kako je ona već provedena u Istočnoj Europi.  Sa ciljem ostvarivanja pozitivnih financijskih učinaka, Transplus će zadržati tek 6 do 7 kamiona koji će većinom prometovati na kraćim profitabilnijim relacijama, dok će kooperanti obavljati usluge prijevoza na duljim relacijama. Preostala vozila Transplus će prodati zainteresiranim kooperantima. Posljedica navedene reorganizacije je višak radnika, odnosno višak 11 šofera.

 

Društvo ima namjeru zbrinuti sve radnike na način da: 6 do 7 radnika ostaje u Transplusu; dvama radnicima koji ostvaruju uvjete za prijevremenu mirovinu otkazao bi se Ugovor o radu zbog poslovno uvjetovanih razloga i radnici bi ostvarili pravo na otkazni rok  (3 i 4 mjeseca), godišnji odmor (ako ga nisu iskoristili do sada),  te otpremninu u visini ½ prosječne bruto plaće ostvarene u posljednja tri mjeseca prije prestanka ugovora o radu za svaku navršenu godinu neprekidnog rada kod poslodavca; Preostalim šoferima nudi se prelazak u Holcim (Hrvatska) na poslovima u tupinolomu na radnim strojevima (bageri, utovarivači, damperi i sl.), gdje se ukazala potreba za takvim profilom radnika zbog povećanog obima poslovanja. Radnici koji pokažu interes za navedene poslove, najkasnije do 10. srpnja, prošli bi testiranje za rad na tim poslovima, a, obzirom na uvjete koje radnici imaju, očekuje se da bi svi prošli navedeno testiranje. Plaća radnika utvrdila bi se ugovorom o radu u skladu s Kolektivnim ugovorom Holcima za slična zanimanja. Ukupna primanja bila bi vjerojatno manja, u odnosu na dosadašnja, obzirom na dnevnice koje su do sada pripadale šoferima i na ostvarivani prekovremeni rad, te na drugačije uvjete rada. Međutim, najmanje za dvije godine, postoji sigurnost radnika za rad na navedenim poslovima, a radnicima se priznaje kontinuitet radnog odnosa za ostvarivanje prava po osnovi jubilarnih nagrada, otpremnina i slično. Radnici bi sporazumno raskinuli radni odnos s Transplusom te sklopili ugovor o radu s Holcimom (Hrvatska) i ne ostvaruju pravo na otpremninu. Za radnike koji ne iskažu interes za obavljanje navedenih poslova, poslodavac će s kupcem kamiona pokušati dogovoriti da ih preuzme s time da im pripadaju prava po Kolektivnom ugovoru Transplusa (otkazni rok, godišnji odmor i otpremnina). Radnicima koji ostaju u Transplusu je po sadašnjim procjenama posao osiguran za najmanje dvije godine, a daljnja prava ostvaruju po važećem Kolektivnom ugovoru Transplusa koji je podložan promjenama. Ostalim radnicima koji rade u Transplusu ponudit će se sklapanje ugovora o radu s Holcimom (Hrvatska), na istim ili sličnim poslovima sa širim djelokrugom rada.

 

Poslodavac je, na temelju kriterija (predanost poslu, socijalni efekt, fleat bord, odnosno Commitment & Flexibility) sačinio listu radnika koji ostaju u Transplusu d.o.o, te onih kojima se nudi prelazak u Holcim(Hrvatska) d.o.o. pod izmijenjenim uvjetima.

Šoferi koji su bili na zajedničkom sastanku predstavnika sindikata, od kojih su trojica određena da ostaju u Transplusu, a dvojica za prelazak u Holcim, ocijenili su da je lista sačinjena korektno. Po njihovom mišljenju reorganizacijom se radnicima ipak osigurava posao, što je  u ovom trenutku najvažnije. Poslodavac je također najavio da će, u slučaju potrebe radi povećanja obima posla ili upražnjenja radnog mjesta šofera, u Transplusu prioritet imati radnici koji prihvate posao u Holcimu (Hrvatska).