Uprava
Transplusa koji je u vlasništvu Holcima ( Hrvatska), zbog
organizacijskih promjena koje se u cilju ostvarenja „Plana 2015
plus“ provode u Holcimu (Hrvatska), namjerava provesti
reorganizaciju i u Transplusu, na način kako je ona već provedena u
Istočnoj Europi. Sa ciljem ostvarivanja pozitivnih financijskih
učinaka, Transplus će zadržati tek 6 do 7 kamiona koji će većinom
prometovati na kraćim profitabilnijim relacijama, dok će kooperanti
obavljati usluge prijevoza na duljim relacijama. Preostala vozila
Transplus će prodati zainteresiranim kooperantima. Posljedica
navedene reorganizacije je višak radnika, odnosno višak 11 šofera.
Društvo
ima namjeru zbrinuti sve radnike na način da: 6 do 7 radnika ostaje
u Transplusu; dvama radnicima koji ostvaruju uvjete za prijevremenu
mirovinu otkazao bi se Ugovor o radu zbog poslovno uvjetovanih
razloga i radnici bi ostvarili pravo na otkazni rok (3 i 4
mjeseca), godišnji odmor (ako ga nisu iskoristili do sada), te
otpremninu u visini ½ prosječne bruto plaće ostvarene u posljednja
tri mjeseca prije prestanka ugovora o radu za svaku navršenu godinu
neprekidnog rada kod poslodavca; Preostalim šoferima nudi se
prelazak u Holcim (Hrvatska) na poslovima u tupinolomu na radnim
strojevima (bageri, utovarivači, damperi i sl.), gdje se ukazala
potreba za takvim profilom radnika zbog povećanog obima poslovanja.
Radnici koji pokažu interes za navedene poslove, najkasnije do 10.
srpnja, prošli bi testiranje za rad na tim poslovima, a, obzirom na
uvjete koje radnici imaju, očekuje se da bi svi prošli navedeno
testiranje. Plaća radnika utvrdila bi se ugovorom o radu u skladu s
Kolektivnim ugovorom Holcima za slična zanimanja. Ukupna primanja
bila bi vjerojatno manja, u odnosu na dosadašnja, obzirom na
dnevnice koje su do sada pripadale šoferima i na ostvarivani
prekovremeni rad, te na drugačije uvjete rada. Međutim, najmanje za
dvije godine, postoji sigurnost radnika za rad na navedenim
poslovima, a radnicima se priznaje kontinuitet radnog odnosa za
ostvarivanje prava po osnovi jubilarnih nagrada, otpremnina i
slično. Radnici bi sporazumno raskinuli radni odnos s Transplusom te
sklopili ugovor o radu s Holcimom (Hrvatska) i ne ostvaruju pravo na
otpremninu. Za radnike koji ne iskažu interes za obavljanje
navedenih poslova, poslodavac će s kupcem kamiona pokušati
dogovoriti da ih preuzme s time da im pripadaju prava po Kolektivnom
ugovoru Transplusa (otkazni rok, godišnji odmor i otpremnina).
Radnicima koji ostaju u Transplusu je po sadašnjim procjenama posao
osiguran za najmanje dvije godine, a daljnja prava ostvaruju po
važećem Kolektivnom ugovoru Transplusa koji je podložan promjenama.
Ostalim radnicima koji rade u Transplusu ponudit će se sklapanje
ugovora o radu s Holcimom (Hrvatska), na istim ili sličnim poslovima
sa širim djelokrugom rada.
Poslodavac je, na temelju kriterija (predanost poslu, socijalni
efekt, fleat bord, odnosno Commitment & Flexibility) sačinio listu
radnika koji ostaju u Transplusu d.o.o, te onih kojima se nudi
prelazak u Holcim(Hrvatska) d.o.o. pod izmijenjenim uvjetima.
Šoferi
koji su bili na zajedničkom sastanku predstavnika sindikata, od
kojih su trojica određena da ostaju u Transplusu, a dvojica za
prelazak u Holcim, ocijenili su da je lista sačinjena korektno. Po
njihovom mišljenju reorganizacijom se radnicima ipak osigurava
posao, što je u ovom trenutku najvažnije. Poslodavac je također
najavio da će, u slučaju potrebe radi povećanja obima posla ili
upražnjenja radnog mjesta šofera, u Transplusu prioritet imati
radnici koji prihvate posao u Holcimu (Hrvatska).
|