PISMO ZA TIBO

Rijeka

 


Utorak, 18.03.2014.


 
 
Zajedničko pismo za TIBO


U pokušaju ubrzavanja realizacije prošlogodišnje svibanjske Odluke Vlade po pitanju budućnosti Društva 3. Maj TIBO, Bruno Bulić i Ozren Matijašević, predsjednici SIK-a i HURS-a odlučili su zajedničkim pismom (upućenom su 18.03.2014. godine) Ministarstvu gospodarstva, Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom i Centru za restrukturiranje i prodaju podsjetiti odgovorne na odluku Vlade od 2. svibnja 2013. godine kojom je  Društvo 3. MAJ TVORNICA INDUSTRIJSKE I BRODSKE OPREME izdvojeno je iz Grupe 3. MAJ d.d. te je, a temeljem Ugovora o prijenosu dionica i poslovnih udjela, preneseno na Republiku Hrvatsku.  Istom  je Odlukom   tadašnja Agencija za upravljanje državnom imovinom bila zadužena osigurati sredstva za poslovanje i pokretanje postupka restrukturiranja Društva. Ukupno je za poslovanje i restrukturiranje Društva 3. MAJ TIBO odobreno 67 mln kuna, od čega bi se 23,5 mln kuna osiguralo dokapitalizacijom zemljištem na kojem Društvo trenutačno posluje, koje je trebalo Društvu proslijediti u 5 tranši, od kojih je zadnja trebala dospjeti 15.02.2014. godine (Tranša I: 15.07.2013., Tranša II: 15.08.2013., Tranša III: 15.09.2013., Tranša IV: 15.12.2013. i Tranša V:15.02.2014.).

Iako RH nije ispunila svoje obveze u smislu financiranja postupka restrukturiranja (isplaćena je samo prva tranša u iznosu od 15 mln kuna), 3. MAJ TIBO  relativno uspješno, u skladu sa svojim mogućnostima, provodi restrukturiranje. Od 143 radnika, koliko ih je bilo u radnom odnosu prilikom prijenosa Društva u vlasništvo RH, sada je zaposleno 100 radnika; ugovaraju se i izvršavaju vrijedni poslovi; radnici uredno ispunjavaju sve radne zadatke. Međutim, zbog nenaplaćenih potraživanja od glavnih kupaca, Uljanika i Brodosplita koji zajedno duguju oko 12 mln kuna (Uljanik Grupa – 5,5 mln kuna dospjelo, a 5 mln kuna spremno za isporuku, Brodosplit 1,6 mln kuna dospjelo), zbog neisplate preostalih tranši od strane Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, radnicima se neće moći isplatiti plaća za mjesec veljaču.  Također je upitan nastavak daljnjeg restrukturiranja  Društva obzirom da nema sredstava za daljnje zbrinjavanje radnika, kao i za nastavak poslovanja zbog nedostatka sredstava za nabavu materijala.

Društvo koje, po mišljenju sindikalaca, ima sve predispozicije da nastavi s radom, da stvara nove vrijednosti, da opstane jer ima svoj prepoznatljivi proizvod i tržište, dovodi se u jednu potpuno neizvjesnu, zapravo bezizlaznu situaciju. S jedne strane nelikvidni kupci kojima je isto tako djelomično uskraćena potpora RH, a kojima su isporučeni proizvodi koju nisu platili,  a s druge strane RH koja nije ispunila preuzete obveze za financiranje restrukturiranja i poslovanja Društva,  dovode  radnike

Društva 3.MAJ TIBO u situaciju da rade povećanim intenzitetom i u prekovremenom radu, a da  za svoj rad ne primaju plaću. U pismu se stoga upozorava da će radnicima sasvim sigurno, ako se situacija ne promijeni, vrlo brzo splasnuti entuzijazam za spas tvrtke pa  će, pritisnuti egzistencijalnim problemima, zasigurno poduzeti i druge odgovarajuće mjere u skladu sa zakonom.

Od CERP-a, DUDDI-a, Ministarstva gospodarstva i Ministarstva financija očekuje se stoga da učine sve što je potrebno da se Društvu 3. MAJ TIBO dostave potrebna i već odobrena  sredstva potrebna za restrukturiranje i tehnološku obnovu te nastavak poslovanja. U svakom slučaju, oko 850.000 kuna potrebnih za isplatu plaće za veljaču, 1,2 mln kuna neophodnih za zbrinjavanje radnika čime bi Društvo doseglo optimalan broj  radnika za nastavak poslovanja, te dodatnih 425.000 kuna za nabavku materijala za ugovorene poslove, potrebno je dostaviti HITNO, kako bi se svi ugovoreni poslovi mogli odvijati bez zastoja. Usprkos nastojanjima Uprave Društva, nažalost, TIBO od svojih kupaca teško može očekivati priljev sredstava  prije sredine travnja, a taj rok za isplatu odrađenih plaća radnici ne mogu čekati.