Sindikati zatražili tematsku sjednicu o opatijskim Liburnia Riviera hotelima

logoliburnija riviera

Povjerenici sindikalnih podružnica SIKD-a i STUH-a predložili su predsjedniku Gradskog vijeća Opatije Viktoru Peršiću sazivanje temetske sjednice Gradskog vijeća u svezi sa stanjem u Društvu Liburnia Riviera hoteli. Dopis sljedećeg sadržaja upućen je 17. ožujka:

„Poštovani predsjedniče Gradskog vijeća,

o stanju u Liburnia Riviera hoteli zacijelo ste već odavno čuli, čitali i pričali. Međutim, da bi shvatili stvarnu situaciju radnika u Društvu Liburnia Riviera hoteli , nije dovoljno čuti, pričati ili čitati, potrebno je doživjeti. A djelić onoga ono što radnici proživljavaju željeli bismo podijeliti s Vama, kao predsjednikom Gradskog vijeća, kao i sa svim vijećnicima Gradskog vijeća. Stoga predlažemo da sazovete tematsku sjednicu Gradskog vijeća na temu Liburnije Riviera hotela d.d. Opatija, položaja radnika u Društvu i pitanja kuda ide opatijski turizam.

Naime, 2010. godine dovršen je proces privatizacije Liburnia Riviera hotela, te je došao novi menadžment, a situacija, u pogledu zaposlenosti te položaja zaposlenika u kompaniji, drastično se promijenila. Prema službenim podacima, na dan 31.12.2010. godine, u LRH-u bila su zaposlena 663 radnika na neodređeno vrijeme, a na dan 31.12.2014. godine 354 radnika, iz čega proizlazi da se u 4 godine broj stalno zaposlenih radnika smanjio za 309 radnika. Kako 16-torici radnika teče otkazni rok do 30. travnja 2015, to znači da se broj radnika koji su otišli povećava na 325 radnika. Zabrinjavajuće je da je u Izvješću Uprave za 2014. godinu navedeno da je na dan 31.12.2014. godine rezervirano 5,8 milijuna kuna rezervacija za otpremnine, iz čega proizlazi da će se trend otpuštanja radnika nastaviti i u 2015. godini, što je potvrđeno i na nedavno održanoj sjednici Nadzornog odbora. Prema grubom izračunu, temeljem iznosa rezerviranih sredstava, biti će između 50 i 80 radnika viška, čime će se broj stalno zaposlenih radnika smanjiti na nešto više od 250 stalno zaposlenih radnika.
Takav broj stalno zaposlenih radnika nemaju ni kompanije u širem okruženju sa sličnom strukturom i smještajnim kapacitetima koje posluju uglavnom sezonski. Opatija, zasigurno ćete se složiti s nama, nije destinacija koja bi poslovala isključivo sezonski iako, nažalost, to postaje od privatizacije i dolaska novog menadžmenta u Liburniju Riviera hotele.
Pri dolasku novi menedžment, tj Uprava, pa i sam predstavnik vlasnika, javno su na Skupu radnika obećavali kako otpuštanja radnika neće biti, odnosno da su mogući otkazi samo u slučaju obostranih interesa radnika i kompanije. Nažalost, ta, kao i mnoga druga obećanja novog menadžmenta, nisu se ostvarila. Svakojaki pritisci nad radnicima koji su u suzama opisivali svoja iskustva, natjerali su ih da samovoljno otkažu ugovor o radu već u prvoj godini njihovog vladanja, što se nastavljalo i u idućim godinama. Sve ono što nisu uspjeli postići na takav način, riješili su tijekom 2014. godine Programom zbrinjavanja viška radnika, za koji smo se, unatoč svemu, nadali da je konačan. Spomenuto Izvješće Uprave za 2014. godinu, u kojem je predviđeno 5,8 milijuna kuna rezervacija za otpremnine, dokazuje da ni to nije dovoljno i da se u 2015. godini spremaju novi otkazi! Uprava očigledno smatra da iskustvo i znanje svojih radnika može zamijeniti radom studenata i prekarnih radnika, bez smanjivanja kvalitete usluge, što samo pokazuje da im je predmet interesa samo profit, a ne dugoročno razvijanje turističke djelatnosti u ovom Gradu.
A radnici LRH-a su upravo i građani Opatije i okolnih jedinica lokalne samouprave koji će, po svemu sudeći, pasti na teret Državnog proračuna i proračuna gradova i lokalnih općina. Stoga je to zasigurno tema s kojom se moraju pozabaviti i jedinice lokalne samouprave, jer briga o Gradu je prvenstveno briga o ljudima koji u njemu žive i rade.
Unatoč konstantnom rastu prihoda, smanjivanju broja radnika i troškova osoblja, rastu dobiti, zbog čega je Upravi Društva odobren bonus za koji je prema našim informacijama osiguran iznos četveroznamenkastog broja, predlaže se smanjenje materijalnih prava radnika. To potvrđuje sebičnost koja će se na kraju, uvjereni smo, pokazati destruktivnom i za tvrtku i za Grad Opatiju.
Sa socijalnim partnerima, sindikatima i Radničkim vijećem nema nikakvog dijaloga pa se korespondencija vodi putem predstavnika poslodavca koji niti ima sve potrebne informacije niti ima ovlaštenja da na njih odgovori. Svaki pokušaj sindikata da se uspostavi socijalni dijalog, a Radničkog vijeća da uspostavi suradnju koja je zakonom utvrđena, odbija se bez riječi. U takvim uvjetima, a zbog velikog straha radnika koji, usprkos upozorenju sindikata, potpisuju sve što im poslodavac nudi, pa i ugovore koji u sebi sadrže i odredbu o sporazumnom otkazu na zahtjev poslodavca (čime si radnici unaprijed „in bianko" potpisuju otkaz), sindikatu preostaju samo mediji. Međutim, ni to nije dalo očekivane rezultate, i sindikati se ovim putem obraćaju i zastupnicima građana, kako bi i oni dali svoj doprinos u zaštiti onih koji su ih i izabrali.
Druga tema, o čemu bi vijećnici također trebali voditi brigu, jest pitanje o tome što je postala Opatija kao turistička destinacija. Opatija koja je kolijevka turizma postala je, najvećim dijelom, ali ne i jedinim, zbog Liburnije Riviera hotela d.d. Opatija, sezonska destinacija, spavaonica. Opatijski turizam se sustavno urušava. A to je poražavajući s aspekta zaposlenosti, ali i kvalitete usluga. Stariji, iskusni i kvalitetni turistički radnici, zbog ovakve Uprave, prisiljeni su otići, a sezonski radnici koji su mahom turistički nedovoljno obrazovani, ali su zato puno jeftiniji, ne mogu pružiti kvalitetu po kojoj je Opatija bila poznata. I to je nešto o čemu bi se trebalo razgovarati, o čemu bi trebalo brinuti i što nam je zajednički interes. Jer, naši očevi i majke, djedovi i bake, pradjedovi i prabake ... koji su gradili Opatijski turizam, nisu se odricali svojih plaća da bi netko to danas iskorištavao za vlastito bogaćenje ne ostavljajući budućnost našoj djeci i unucima.
Zajednički nam je interes da zaustavimo urušavanje destinacije, da vratimo sjaj ove nekada privlačne ljepotice i osiguramo budućnost našoj djeci i našim unucima.

Očekujemo da ćete dogovoriti tematsku sjednicu Gradskog vijeća u primjerenom roku od 10 dana, na koju će, osim predstavnika sindikata i Radničkog vijeća ove najveće hotelijerske kompanije u Opatiji biti pozvan i Gradonačelnik koji u Nadzornom odboru zastupa interese Grada."

Na znanje:
- Gradonačelniku Grada Opatije
- svim vijećnicima Gradskog vijeća Opatije
- svim predstavnicima stranaka u Opatiji