Sastanak s novom Upravom

liburnia logo

Opatijski Liburnia Riviera Hoteli dobili su novu Upravu koja se, odmah po imenovanju, prošli tjedan sastala u Opatiji s predstavnicima sindikata, radničkog vijeća te predstavnikom radnika u NO. Brza reakcija nove Uprave izazvala je zadovoljstvo predstavnika sindikata i radnika koji su to ocijenili dobrim pokazateljem i temeljem dobre daljnje suradnje i socijalnog dijaloga.  Predsjednica SIKD-a Marina Cvitić pritom je navela da u posljednjih par godina nije bilo zadovoljavajućeg socijalnog dijaloga između sindikata i poslodavca. Odnos prema radnicima bio je jako loš, što je rezultiralo i brojnim medijskim istupima u kojima se upozoravalo na takvu situaciju. Promjenom vlasništva u sindikatu očekuju i promjene na tom planu.
Predsjednik Uprave gospodin Hirn načelno se složio s navedenim konstatacijama, ustvrdivši da je zatečeno raslojeno i neorganizirano stanje u konstrukciji Društva, ali što je uobičajeno s obzirom na prethodnu strategiju i cilj društva. U njihovom slučaju to nije tako jer investitor nije fond, već obitelj s dugom poslovnom povijesti i kada se radi o LRH njihovi planovi nisu kratkotrajni, već se donose na period od 20 godina pa i više.
U kontekstu toga naveo je da je novom vlasniku cilj od Društva LRH napraviti priču te ga vratiti, ali i cijelu Opatiju, na mjesto koje mu pripada na turističkoj karti svijeta.

Mišljenja su da je perspektiva koju je imalo i koju ima ovo područje u posljednje vrijeme potpuno zanemarena i da postoje predispozicije da bude centar kako ljetnog tako i zimskog turizma. Stoga im je cilj dobrim marketingom ( koji do sada nije bio na zavidnoj razini) privući goste u Opatiju u svim godišnjim dobima i s puno većom ponudom od one koju Opatija sada ima. Smatra da je lako izgraditi hotel s puno zvjezdica, međutim duh i povijest koju Opatija ima nemoguće je izgraditi i upravo tu leži taj neiskorišteni potencijal. Naglasio je da u cijeloj priči oko revitalizacije Društva veliku ulogu imaju radnici. Stoga će im fokus i primarni cilj, osim infrastrukturne obnove, biti i zadržavanje, ali i privlačenje kvalitetne radne snage jer, po njemu, bez te komponente nije moguće opstati na tržištu dulje od 2-3 godine. Kratkoročna strategija u LRH imala je negativan učinak na održivost poslovanja, pa trenutna uprava ima težak zadatak uskladiti poslovanje s planiranom strategijom dugoročnog razvoja i rasta. Njihov cilj je privući kvalitetnu radnu snagu kojom će gostu ponuditi jedan nivo više u usluzi. Sukladno tome cilj im je imati radnu snagu povezanu na svim razinama, gdje vladaju dobri međuljudski odnosi te gdje prvenstveno vlada zadovoljstvo. Dijele stav da je zadovoljan radnik najbolji radnik. Naravno, uz kvalitetu i zadovoljstvo, vezana je i činjenica da će se takvi radnici sukladno tome i platit jer su svjesni da kvaliteta i posvećenost radu koštaju.
Na pitanje o mogućnosti davanja otpremnina za odlazak iz kompanije, stav je Uprave da su svi radnici potrebni i da neće biti ponuda za kolektivno dodjeljivanje otpremnina. U slučaju da je kod nekog radnika zbog godina, ili bolesti došlo do smanjenja radne sposobnosti, spremni su na razgovore s takvim ljudima jer ti radnici zaslužuje poštovanje. Takve aktivnosti provoditi će se uz konzultacije sa sindikatom. Poruka Uprave radnicima je da se nitko ne treba brinuti za radno mjesto, odnosno, suprotno tome, poziva sve radnike da ostanu i da zajednički počnu graditi novu budućnost LRH. Viška radnika neće biti, ali im je u planu izmjena struktura radnih mjesta, gdje je, prema njihovom mišljenju, upravljačku strukturu potrebno prilagoditi i podrediti operativnim interesima društva.
Obzirom da u Društvu ima dosta dugogodišnji kvalitetnih sezonskih radnika, na pitanje povjerenika SIKD-a šta će biti sa tim ljudima, rečeno je da je cilj otvoriti razgovore (prema preporuci i dokazanoj uspješnosti i kvaliteti rada proteklih godina), sa željom zadržavanja i zapošljavanja kvalitetnih radnika koji bi omogućili provedbu nove strategije društva.
Na kraju je naglašeno da će se, po završetku tog procesa, održati još jedan sastanak s predstavnicima radnika kako bi se moglo razgovarati i o detaljima o kojima se nije moglo u trenutačnoj fazi. Nakon toga planira se i skup radnika na kojem bi uz Upravu iznio njihove planove za budućnost LRH.
Promjene se neće desiti odmah i biti će potrebno strpljenja i razumijevanja s obje strane, ali  postoji iskrena nada i opravdano se očekuje da će se kvalitetnim socijalnim dijalogom koji je obećan od strane nove Uprave, naći kompromisna rješenja, u cilju poboljšanja položaja radnika LRH jer ti radnici zaista to i zaslužuju.