Nastaviti smjerom suradnje

Još jedna promjena Uprave u ožujku ove godine u opatijskim Liburnia Riviera Hotelima bila je povodom za sastanak njezinih predstavnika, odnosno predstavnika tvrtke Gitone Kvarner d.o.o s predstavnicima sindikata i Radničkog vijeća. Sastanak je održan 10. ožujka, 2021. godine, a na njemu se predstavnicima radnika predstavio novi predsjednik Uprave, Vladimir Bošnjak, koji je od 05. ožujka 2021. preuzeo tu funkciju. U svom predstavljanju gosp. Bošnjak iznio je neke osnovne informacije o svojim dosadašnjim angažmanima, a ujedno i ukratko predstavio smjer u kojem želi da LRH ide pod njegovim vodstvom.
Novi predsjednik Uprave ima bogato iskustvo u upravljanju velikim i kompleksnim poslovnim sustavima što u Hrvatskoj, što u inozemstvu te mu je namjera svoje iskustvo staviti u službu definitivnog oporavka i vraćanja LRH na mjesto koje zaslužuje na turističkoj karti. Liburnia Riviera Hoteli žele biti predvodnik u razvoju Opatije i Kvarnera te uz podršku Grada Opatije, drugih lokalnih i regionalnih institucija i gospodarstvenika podići raznolikost ponude i turističku vrijednost destinacije na jednu višu razinu. Kako je tek preuzeo vodeću funkciju potrebno je još neko vrijeme kako bi se novi predsjednik Uprave u potpunosti upoznao s trenutačnom situacijom, ali naglasio je da je kroz komunikaciju s radnicima ustanovio da je radnicima LRH iznimno stalo do kompanije, što ga jako veseli jer smatra da su radnici najveća vrijednost kompanije. Također je naglasio kako su vrata njegovog ureda uvijek otvorena, te da želi voditi otvoren i konstruktivan dijalog koji će pridonijeti da se zajedničkim snagama unaprijedi poslovanje LRH, dodatno motivira sadašnje i buduće zaposlenike te da im se osiguraju još bolji uvjeti rada.
Predsjednica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Marina Cvitić zahvalila se na promptno sazvanom sastanku s predstavnicima radnika, što dokazuje da je namjera i nove Uprave zadržavanje i nastavak razine komunikacije koju je započela prethodna Uprava. Dobra komunikacija je prvenstveno potrebna kako bi sve informacije pravodobno bile iskomunicirane s predstavnicima radnika. Na taj način posredno i s radnicima koji su, dokazalo se to u posljednje vrijeme, upravo zbog toga počeli pomalo vraćati povjerenje koje je zbog zanemarivanja i lošeg vođenja nestalo u posljednjem desetljeću pa i više. Strah koji je tada vladao među radnicima, otkazi koji su se dijelili uzrok su tome da u LRH koji je nekada bio iznimno poželjan poslodavac, bili su razlogom što su se radnici odlučivali za rad u LRH samo ako nemaju niti jednu drugu opciju. To se sada promijenilo, ali biti će potrebno još dosta angažmana kako bi se ta percepcija dodatno promijenila i da LRH ponovno postane poželjan poslodavac. Predstavnici poslodavca su se složili s time naglasivši ideju, kako bi se još više približili radnicima te kako bi radnici bili upoznati sa aktivnostima poslodavca, objavljivanja newlettera na tjednoj bazi, sa svim važnim informacijama i planovima u vođenju kompanije. Dodatno smatraju da je uz otvaranje prema radnicima potrebno i otvaranje prema gostima odnosno tržištu, da je potrebno stvoriti kanale kojima bi i potencijalnim gostima bili što dostupnije informacije o Opatiji kao turističkoj destinaciji. Sukladno tome, formiran je i tim koji prati tržište, radi na prodaji aranžmana i na bookingu kako bi u ovoj sezoni rezultati poslovanja bili znatno bolji u odnosu na prošlu godinu, a što bliži onima u sezoni 2019. Na temelju podataka kojima se bude raspolagalo napraviti će se i detaljni plan otvaranja objekata te zapošljavanja sezonskih radnika. Na pitanje predstavnika radnika o tome da unutar LRH postoje pojedinci čiji je radni status nepoznat, a u određenim slučajevima znaju izdavati upute za rad, predsjednik Uprave je naglasio da u LRH postoji jasna hijerarhija rukovođenja i isključivo zaposlenici LRH na temelju te hijerarhije mogu dijeliti radne zadatke. To će biti njegov imperativ, te način na koji će rukovoditi kompanijom.

Na sastanku je ponovljena i potreba za održavanjem skupa radnika čim epidemiološke mjere to budu dopuštale jer je i to jedan od načina na koji će se Uprava svojim predstavljanjem i predstavljanjem planova za budućnost približiti radnicima i stvoriti jednu dodatnu sigurnost kod njih. Novi predsjednik Uprave odmah je podržao ovaj prijedlog, jer smatra da je komunikacija ključna u procesu razvoja kompanije. Naglasio je da LRH mora biti najpoželjniji poslodavac na ovom području i zato nam je jako važan svaki čovjek, bio on zaposlenik ili turist. Samo zajedno možemo izgraditi novi imidž Liburnije koji će biti odraz zdrave i pozitivne sredine u kojoj radimo i živimo.
Obzirom da je cilj poslodavca uistinu dokazati koliko cijeni radnike, dogovoreno je da se od strane sindikata dostave prijedlozi o načinu nagrađivanja radnika u smislu radnika mjeseca, sezone te ostale benifite poput stipendiranja školovanja za djecu radnika i sl.
Kako se sukladno kolektivnom ugovoru za Uskrs radnicima daje dar u naravi, postavljeno je pitanje isplate istog. Predsjednik Uprave je zamolio za malo vremena da na temelju financijskih te ostalih relevantnih podataka izvidi mogućnosti te će u što kraćem vremenu sindikatima dostaviti odgovor na to pitanje. S obzirom da turizam i ove sezone čeka neizvjesnost, s puno nepoznanica, što će sve utjecati na položaj radnika, na sastanku je donesen zaključak da se uputi dopis ministrici turizma sa zahtjevom za sastanak na temu osiguranja preduvjeta za što bolju turističku sezonu, kao i nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta nakon turističke sezone. Sljedeći sastanak dogovoren je za travanj 2021. godine.