Budućnost brodogradnje

Vijesti i informacije o Uljaniku koje u posljednje vrijeme ispunjavaju medijski prostor povećavaju nesigurnost i postavljaju više pitanja nego što daju odgovora. Svakakvi se stavovi iznose, od podrške brodogradnji do zazivanja stečaja gubitaša i prestanka financiranja od strane države. Mnogi ne shvaćaju da brodogradnja nije vezana samo za prostor brodogradilišta i radnike zaposlene u njemu, već obuhvaća niz dodatnih sustava, od male privrede, fakulteta, trgovine i ima nezamjenjiv utjecaj na lokalnu zajednicu. Kao takva bi morala biti grana od strateške važnosti za državu te bi najavljeni fond, predviđen za praćenje financiranja proizvodnje u svim segmentima, morao biti rješenje po uzoru na druge zemlje koje drže do svoje industrije.
Program restrukturiranja je upućen Europskoj komisiji koja je već otpočela proces usuglašavanja. Od ministra gospodarstva saznalo se da program sadrži isključivo brodogradnju, a ne i projekte koji predviđaju izgradnju poslovno-stambenih objekata na prostoru Uljanika te da takve projekte Vlada neće podržati. To samo znači da takve ideje postoje što je samo po sebi zabrinjavajuće. Obzirom da je program, očigledno, doživljavao velike promjene do samog upućivanja u EK, jasno je zašto o njemu nisu davane javne informacije. Nažalost nijedna od tih verzija nije dostavljena ni sindikatima usprkos višestrukim zahtjevima. Očigledno je da nije problem u izrazima „marina" ili „Nautičko servisni centar za mega jahte". Ispostavlja se da postoje mnogo drastičniji planovi koji su, bar SIKD-u, neprihvatljivi i sami po sebi problematični. Jednostavno u SIKD-u ne vjeruju da netko tko na prostoru Uljanika želi graditi stambene objekte u dugoročnom planu podržava brodogradnju. To se postavlja kao problem koji treba riješiti. Upravo stoga rješavanje tog problema će, uz sve ostale, biti u fokusu SIKD-a u slijedećem periodu.
Iako se program restrukturiranja odnosi samo na Uljanik Brodogradilište d.d, o odluci EK ovisi cijela Grupa jer je za sva ostala društva predviđena reorganizacija po prihvaćanju programa. Posljedično još uvijek nema nikakvih konkretnih odluka vezanih za najavljivanu integraciju Strojogradnje Diesel i TESU-a ili preuzimanja 3.maj-a od talijanskog Fincantieria .