Sastanak s novom Upravom

liburnia logo

Opatijski Liburnia Riviera Hoteli dobili su novu Upravu koja se, odmah po imenovanju, prošli tjedan sastala u Opatiji s predstavnicima sindikata, radničkog vijeća te predstavnikom radnika u NO. Brza reakcija nove Uprave izazvala je zadovoljstvo predstavnika sindikata i radnika koji su to ocijenili dobrim pokazateljem i temeljem dobre daljnje suradnje i socijalnog dijaloga.  Predsjednica SIKD-a Marina Cvitić pritom je navela da u posljednjih par godina nije bilo zadovoljavajućeg socijalnog dijaloga između sindikata i poslodavca. Odnos prema radnicima bio je jako loš, što je rezultiralo i brojnim medijskim istupima u kojima se upozoravalo na takvu situaciju. Promjenom vlasništva u sindikatu očekuju i promjene na tom planu.
Predsjednik Uprave gospodin Hirn načelno se složio s navedenim konstatacijama, ustvrdivši da je zatečeno raslojeno i neorganizirano stanje u konstrukciji Društva, ali što je uobičajeno s obzirom na prethodnu strategiju i cilj društva. U njihovom slučaju to nije tako jer investitor nije fond, već obitelj s dugom poslovnom povijesti i kada se radi o LRH njihovi planovi nisu kratkotrajni, već se donose na period od 20 godina pa i više.
U kontekstu toga naveo je da je novom vlasniku cilj od Društva LRH napraviti priču te ga vratiti, ali i cijelu Opatiju, na mjesto koje mu pripada na turističkoj karti svijeta.

Opširnije:Sastanak s novom Upravom

Inicijativa za povećanje materijalnih prava za 2020. i anketa o dnevnom odmoru

pulapromet autobus

Sukladno dogovoru s ovogodišnjih pregovora u Pulaprometu da se prije donašanja proračuna Grada pregovara o mogućem povećanju materijalnih prava, posebno iz razloga što su plaće u Društvu godinama stagnirale, sindikati su pokrenuli inicijativu za pregovore. Prvi krug pregovora, a na kojem će sindikati dati konkretan prijedlog, održat će se 21. listopada 2019. godine. Očekuje se da se i u ovim pregovorima dogovori dodatno povećanje materijalnih prava kako bi se poboljšao standard radnika koji je godinama bio u opadanju.

Što se tiče nedavno aktualiziranog problema Pulaprometa vezanog za osiguranje dnevnog odmora šoferima sukladno odredbama Kolektivnog ugovora, zbog kojeg je  intervenirao i Državni inspektorat, SIKD je odlučio provesti anketu među članovima. Naime, važećim Kolektivnim ugovorom utvrđen je dnevni odmor između dva uzastopna dana u trajanju od najmanje 12 sati. Godinama, do anonimne prijave Državnom inspektoratu i objave u medijima, taj se članak nije primjenjivao, odnosno radilo se na način da su radnici mogli mijenjati smjene pa je dnevni odmor iznosio 8 ili više sati. Po sindikalnimsaznanjima i radnicima i poslodavcu odgovarala je mogućnost izmjena smjena s poštivanjem dnevnog odmora od najmanje 8 sati. Iako Zakon o radu omogućava da se kolektivnim ugovorom utvrdi najkraće trajanje dnevnog odmora od 8 sati, ni poslodavac ni sindikat nisu poduzeli aktivnosti da se taj članak mijenja. Nakon posjete Državnog inspektorata poslodavac je napravio raspored na bazi dnevnog odmora od 12 sati, a prepustio sindikatu da, ako smatra da je to za radnike povoljnije, pokrene inicijativu za izmjenu tog članka Kolektivnog ugovora. Po mišljenju sindikata, neovisno što bi to dijelu radnika odgovaralo, radi se o mogućem „smanjivanju“  stečenih prava. Prijedlog SIKD-a da se Kolektivnim ugovorom utvrdi dnevni odmor od najmanje 8 sati za radnike koji bi dobrovoljno pristali na takav odmor, poslodavac nije prihvatio. Razlog tome, po riječima direktora, jest što bi nastao potpuni kaos u rasporedu i jednostavno ne bi se moglo napraviti raspored radnika po dva režima odmora. Isto tako organizacija posla sa 12 sati dnevnog odmora ne predstavlja za poslodavca nikakav problem niti iziskuje potrebu zapošljavanja novih radnika. Imajući u vidu stavove poslodavca te mišljenje dijela radnika o potrebi izmjene tog članka, a kako bi radnici, posebno šoferi imali mogućnost izmjena smjena, sindikati su odlučili provesti anketu među članovima o dužini dnevnog odmora. Ovisno o volji članova sindikata, sindikati će (ili neće) pokrenuti inicijativu o izmjeni članka kojim se regulira dnevni odmor. 

 

Osnovana treća podružnica u Valamaru

1184235391

U dubrovačkim objektima Društva Valamar Riviera prošlog tjedna osnovana je nova, treća, sindikalna podružnica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije u Valamaru. Do njenog osnivanja SIKD je, naime,  u Valamaru imao organizirane dvije sindikalne podružnice i to u Rapcu (gdje je jedini sindikat) i Poreču (gdje je SIKD većinski sindikat).
Za sindikalnog povjerenika SP" Valamar Riviera" Dubrovnik izabran je Marko Kušurin, za njegovu zamjenicu Marija Papac te uz njih dvoje Izvršni odbor sindikata čini još i Vesna Radiš.
Izabrani predstavnici zastupati će interese članova u Dubrovniku, raditi na rješavanju problema radnika (članova SIKD-a) iz Dubrovnika, te uz vodstvo Sindikata sudjelovati u pregovorima s poslodavcem za povećanje materijalnih prava radnika.
Osnivačkoj Skupštini sindikalne podružnice, održanoj u hotelu Tirena, prisustvovali su predstavnici SIKD-a: predsjednica Marina Cvitić, tajnica Sindikata Tessi Bošković-Cvek, te voditelj ureda Vedran Sabljak.

Osnivanju podružnice prethodio je razgovor sa članovima. Predsjednica Sindikata Marina Cvitić složila se sa javnosti poznatom činjenicom da je Valamar Riviera najveća turistička kompanija u HR, da kontinuirano ulaže u nove investicije, u nove akvizicije, ali i u edukacije radnika, te kontinuirano, posebno posljednjih nekoliko godina u dogovoru sa socijalnim partnerima (sindikatima) radi na poboljšanju materijalnih prava radnika. Međutim, ocijenila je i da, usprkos velikom PR (propagandi) koji kompanija ulaže da bi prikazala sebe kao najpoželjnijeg poslodavca, ima prostora za dodatno poboljšanje, kako materijalnih prava, tako i položaja radnika. Posebno taj prostor vidi u tome što kompanija u pravilu sklapa Sporazume o materijalnim pravima radnika na godinu dana, što ne daje preveliku sigurnost.

Opširnije:Osnovana treća podružnica u Valamaru

Sastanak s poslodavcem Jadrana

jadran logo

Na zahtjev sindikata 23.09.2019. godine u Društvu Jadran iz Crikvenice održan je sastanak poslodavca, sindikata i radničkog vijeća, a tema je bila isplata materijalnih prava radnicima, na koja imaju pravo temeljem Sporazuma između poslodavca i sindikata te Kolektivnog ugovora.
Direktor Drušva izvijestio je, na opće zadovoljstvo svih prisutnih, da su poslovni rezultati za 8. mjesec iznimno dobri što potvrđuju i povećani prihodi od oko 30% u odnosu na isto razdoblje protekle godine. Takvi rezultati znatno će olakšati isplatu sporazumom dogovorenih dodataka i stimulacije radnicima. Svim radnicima koji na to imaju pravo, uključujući i centralne službe, predviđena je isplata dodatka od 1.000,00 kn. Nažalost, okupljeni na sastanku izvješteni su i o tome da je u Društvu došlo do određenih situacija koje podrazumijevaju izostanak isplate stimulacije određenom broju radnika zbog nepoštivanja radne discipline te drugih događaja koji nisu u skladu s poslovnom politikom društva. Takve situacije, po mišljenju SIKD-a, nikada nisu dobre. Posebno se to odnosi kada je u pitanju otuđivanje imovine (krađa) i ne mogu se opravdavati. Što se tiče ostalih povreda bilo bi potrebno utvrditi da li su radnici zaista upoznati s procedurama postupanja, pa i opisom posla radnog mjesta koje obavljaju. U nadi da je sve to posljedica prilagođavanja novom sustavu očekuje se da toga neće biti u budućnosti.
Na sastanku se razgovaralo i o bonusima polumanagerima. S obzirom da ta skupina radnika nije bila obuhvaćena stimulacijom od 6%, već njihova stimulacija ovisi o rezultatima rada, dogovoreno je da se u 10. mjesecu, kroz otvorenu diskusiju između svih dionika, prvenstveno šefova sa polumenegerskim ugovorima i njihovih direktora, utvrde akontacije bonusa, ovisno o angažmanu i uspješnosti, a s obzirom na činjenicu da ove godine zbog objektivnih okolnosti nije realiziran budžet koji je trebao biti temelj ostvarenja bonusa. Međutim, jasna je namjera poslodavca da napravi razliku između odličnih, vrlo dobrih i prosječnih radnika (šefa).
Sindikalnu zabrinutost ipak izaziva informacija (iz nekoliko izvora) da voditeljima nisu bili poznati budžeti niti uvjeti koje bi trebali zadovoljiti kako bi im se isplatila stimulacija, pa se očekuje da se i ovaj problem ( ako postoji) ubuduće riješi postavljanjem točnih pravila. U budućnosti isto tako, kroz bolju organizaciju, ne bi trebao biti izražen problem pokrivanja fonda sati, u kojem sezonski radnici ostvaruju veliki broj sati iznad fonda, dok u isto vrijeme stalne radnike imaju minuse sa satima.
Na temu isplate regresa za godišnji odmor, koji je prošle godine bio isplaćen u 9. mjesecu, a ove godine iz razloga isplate stimulacija i dodataka još nije, te božićnice i mogućnosti isplate preostalog neoporezivog iznosa do 5.000,00 kn, stav Uprave je da se isplati maksimalno koliko je moguće jer to smatraju investiranjem u svoje radnike. Sve odluke vezane uz eventualne isplate navedenoga donijet će se nakon sjednice Nadzornog odbora, na kojoj bi se trebalo prezentirati izvješće za 9 mjeseci. Stav je SIKD-a da bi barem regres trebalo isplatiti sa plaćom za rujan.
Prezentirana informacija o reorganizaciji poslovanja upućuje i na izmjene kod nekih radnih mjesta. Uzevši u obzir i mogućnost nekih novih akvizicija, reorganizacija bi podrazumijevala automatizaciju i klasterizaciju, a sve u svrhu poboljšanja organizacije i efikasnosti, što posljedično dovodi i do mogućnosti povećanja prihoda.

Završna konferencija EU projekta " Osnažimo socijalni dijalog - osigurajmo budućnost"

projekt hurs

U Zagrebu je, u petak 20. rujna, u hotelu Dubrovnik, održavanjem Konferencije, okončan projekt „Osnažimo socijalni dijalog – osigurajmo budućnost" koji se financirao iz Europskog socijalnog fonda, a nositelji su bili Granski sindikat zaposlenih u osiguranju Hrvatske, Hrvatska udruga radničkih sindikata i Regionalni industrijski sindikat. Projekt je dio Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014- - 2020, Jačanje socijalnog dijaloga – faza III.
Među 150 sudionika projekta završnoj konferenciji nazočilo je i trideset aktivista Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije koji su tijekom provedbe projekta započetog u listopadu 2018. godine, aktivno sudjelovali u radionicama i okruglim stolovima s temama socijalnog dijaloga, organiziranim u tri serije jednodnevnih edukacija održanih na pet različitih lokacija.
.