tportal: Evo što se u Italiji i Istri dogodilo kad su autoceste otišle privatniku

autocesta 23

Građani su vrlo dobro upoznati s ciljem inicijative i posljedicama davanja autocesta u koncesiju, istaknuli su na konferenciji za novinare u Puli predstavnici Organizacijskog odbora inicijative 'Ne damo naše autoceste!' u Istri podsjetivši kako je kratkoročni cilj inicijative za prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma onemogućiti davanje autocesta u koncesiju, a onaj dugoročni onemogućavanje budućih privatizacijskih pljački

Istaknuli su da svaki koncesionar autocesta prvo poveća iznose naplate cestarine od građana, s ciljem ubiranja što veće dobiti od cesta izgrađenih javnim novcem te da ni planirana monetizacija ne predviđa obavezu izgradnje autocesta.

Opširnije:tportal: Evo što se u Italiji i Istri dogodilo kad su autoceste otišle privatniku

Glas Istre Bulić: Privatizacija autocesta je mafijaški posao

autoceste referendum

"Prikupljanje potpisa građana za raspisivanje referenduma protiv davanja u koncesiju hrvatskih autocesta ide dobro iako do toga nije niti trebalo doći da je bilo malo razboritosti u glavama ljudi koji vode ovu Vladu", rekao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Bruno Bulić u ime Organizacijskog odbora inicijative "Na damo naše autoceste!" koji u Istri organizira prikupljanje potpisa.

Istaknuo je međutim da se predsjednik države ne bi trebao miješati, odnosno da svojom izjavom da su građanima i njemu potrebne dodatne informacije želi umrtviti prikupljanje potpisa, a da se o koncesiji govori već tri godine.

Zlatna jaja

- Građanima nisu potrebne dodatne informacije, jer veliki odaziv i veliki broj potpisa građana zorno govori o tome da oni znaju u čemu je problem i kakve su posljedice davanja autocesta u koncesiju na 40 godina, istaknuo je Bulić, dok je Dušica Radojčić, također u ime organizacijskog odbora, upozorila upravo na te posljedice, a uzimajući za primjer Italiju.

- Onaj tko upravlja autocestama ima monopol. U Hrvatskoj su one građene kao razvojni projekt države, a ne tržišni, stoga svaka dobit od cestarina mora ostati državi koja je i ulagala u njihovu izgradnju. Uostalom, valja učiti na tuđim greškama. U Italiji autoceste zovu kokom koja nese zlatna jaja. Od '99. kada su privatizirane, cestarina je na njihovim autocestama narasla 65 posto. Jedan od koncesionara je i tvrtka Shema 98 iza koje stoji Benetton i koja je u šest godina zaradu multiplicirala za šest do sedam posto. To Talijani zovu majkom svih prijevara i privatizacijskom magijom, navela je Radojčić i spomenula dosadašnju hrvatsku praksu davanja dijelova autocesta u koncesiju Bina Istri za Ipsilon i Strabagu 40 kilometara autoceste Zagreb-Macelj.

Opširnije:Glas Istre Bulić: Privatizacija autocesta je mafijaški posao

Dalmacija News U hrvatskom turizmu vladaju robovlasnički odnosi

split riva1

U turizmu je ostalo ispod jedne trećine stalno zaposlenih u odnosu na '91. godinu, a vladaju moderni robovlasnički odnosi gdje oni s više razine tlače nižu kako bi se održali na pozicijama na kojima se trenutno nalaze - kaže Bruno Bulić

Turizam u Hrvatskoj postaje velika nepriznata tvornica invalida, jer radnici iznad pedesete godine u turizmu ne mogu podnijeti tempo koji im se nameće, upozoravaju predstavnici Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije (SKID) u petak iz Splita.

Opširnije:Dalmacija News U hrvatskom turizmu vladaju robovlasnički odnosi

HRT Radio Split Sindikati: Radnici u turizmu kao robovi?

splitska riva

Prateći medije, vidi se samo jedno lice turizma - lice koje govori o rekordnim brojevima dolazaka i noćenja te odličnim financijskim rezultatima. No, u turizmu, u kojem je ostalo ispod jedne trećine stalno zaposlenih u odnosu na 1991. godinu, vladaju moderni robovlasnički odnos, plaća je 15 posto ispod državnog prosjeka, i turizam u Hrvatskoj postaje velika nepriznata tvornica invalida. Istaknuo je to danas u Splitu Bruno Bulić, predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije. Izvijestit će Ivan Perdijić: - audio

Slobodna Dalmacija Sindikat: Hrvatski turizam je tvornica invalida rada

ljeto namoru

Predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Bruno Bulić ustvrdio je danas da je hrvatski turizam "tvornica invalida rada", a u toj djelatnosti vladaju "robovlasnički odnosi".

"Turizam je postao najveća, tiha, nevidljiva tvornica invalida rada u Hrvatskoj, jer su uspostavljeni robovlasnički odnosi u kojima osobe starije od 50 ili 55 godina ne mogu izdržati ritam rada koji nameću vlasnici, a zaposlenici nemaju nikakvu zašitu, posebice ne od Ministarstva turizma", rekao je Bulić na konferenciji za novinare.

Prosječne plaće u turizmu niže su oko 15 posto od prosjeka, kaže Bulić, a velika nezaposlenost i sezonsko zapošljavanje stvaraju stanje u kojem "viša razina tlači nižu".

Optužio je uprave turističkih kompanija da u njima rade ljudi "bez trunke socijalne inteligencije i društvene odgovornosti", koje zanima samo profit, a ne sudbina čovjeka.

Predsjednica Odbora za turizam Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Marina Cvitić posebice je upozorila na problem jeftinih sezonaca iz BiH.

"U Hrvatskoj je više od 380.000 nezaposlenih, pa je li moguće da se 40.000 sezonskih radnika ne može naći na našem području. Ne želim vjerovati da naši ljudi zaista ne žele raditi", rekla je Cvitić.

Također je optužila strane turističke lance za isisavanje dobiti od hrvatskog turizma. "Strani lanci kod nas imaju registrirane kompanije, a svu dobit izvlače kroz dividende ili na neki drugi način, tako da gotovo ništa ne ostaje u Hrvatskoj", rekla je Cvitić.