Skupovi u Valamar Rivieri d.d

skup valamar1

Prema ustaljenoj praksi održavanja skupova radnika na kraju sezone u porečkoj Valamar Rivieri, 04. i 05.11. 2015. godine održani su skupovi radnika u Rapcu i Poreču. Skupovima su prisustvovali i predsjednica Odbora za turizam Marina Cvitić i predsjednik SIKD-a Bruno Bulić. Izvrsni rezultat koji je Valamar Riviera ostvarila tijekom ove turističke sezone bio je povod da predsjednik Uprave Željko Kukurin preko svojih predstavnika uputi zahvalu i čestitke svim radnicima.
Skupu su se obratili i predstavnici sindikata, u Rapcu samo SIKD-a, a u Poreču i STUH-a i SIKD-a.
Predsjednik STUH-a Edvard Andrić u svom govoru upozorio je na pogrešnu poreznu politiku prema turizmu kako sadašnje tako i bivših vlada RH, koja onemogućuje bolje pozicioniranje i konkurentnost. Radnike je upoznao s novim (starim) Kolektivnim ugovorom ugostiteljstva i Dodatku I o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora ugostiteljstva, te s potrebom da se kroz zakonske akte definiraju standardi rada. Pohvalio je Valamar Rivieru kao kompaniju koja najviše brine o svojim radnicima.
Predsjednik SIKD-a Bruno Bulić u svom se izlaganju kritički osvrnuo na nedolazak predsjednika Uprave Željka Kukurina na skupove radnika. Svi dosadašnji predsjednici Uprava od Palme, Ostojića, do Černjula uvijek su osobno prezentirali radnicima rezultate i to su- naglasio je Bulić - standardi u Valamaru koje ne bi smio narušavati sadašnji predsjednik Uprave. Osvrnuo se i na rezultate poslovanja koji su daleko bolji od prošlogodišnjih, ali ispod budžetiranih pa se zapitao da li se svjesno donosi budžet koji se ne ostvaruje kako bi se imalo argumente da se ne povećava plaća. Smatra da su rezultati zavidni; ostvaren je izuzetno veliki profit i tome su svi zaslužni: Uprava, management i radnici. I upravo zbog toga bi vlasnik, ukoliko je bar malo društveno i socijalno odgovoran, dio profita trebao izdvojiti za nagrađivanje radnika. A posao je Uprave da se kod vlasnika založi za to. Socijalni dijalog u Valamar Rivijeri, ma koliko „tvrd" on bio, uvijek je postojao, te se uvijek dolazilo do kompromisnog rješenja. Stoga očekuje da će se takav dijalog nastaviti i s novom Upravom, jer razinu dosegnutog socijalnog dijaloga treba samo povećavati, a nikako snižavati. Upozorio je da treba voditi brigu o stalnim radnicima kako bi odradili godišnji fond sati, te se ne može dozvoliti da se stalne radnike šalje s minusom na kompenzaciju, a da u isto vrijeme na istom radnom mjestu rade sezonski radnici. Kvalitetu nose prvenstveno stalni radnici i vjeruje da će Valamar Riviera, poučena ovogodišnjom sezonom, poraditi na zapošljavanju na neodređeno vrijeme. Time bi se ublažilo da se zbog slabije kvalitete sezonskih radnika „izrabljuju" malobrojni stalni radnici, zbog čega se desilo da se u samo jednom objektu nastane preko 3000 sati bolovanja koje nije u interesu ni stalnom ni sezonskom radniku, ali ni poslodavcu.
Na skupovima radnika predstavnici poslodavca, u Rapcu Sinožić Sandi, direktor hotelskih operacija za destinaciju Rabac i Gordana Fabris, direktorica ljudskih resursa, a u Poreču David Poropat potpredsjednik za hotelske operacije Valamara i Željko Jurcan, direktor hotelskih operacija za destinaciju Poreč, odgovarali su i na pitanja koje su radnici proslijedili Radničkom vijeću, a odnosila su se na operativne probleme, ali i na materijalna prava radnika (sistematizacija, plaće, Tarifni prilog, razlika u plaći između Sjevera i Juga i sl.).