Sindikati i RV s upravom Herculanee

herculanea logo


Izmjena sistematizacije, problemi dimnjačara, radnici koji trenutno rade na lokaciji Županijskog centra za zbrinjavanje otpada na Kaštjunu i mogućnosti njihova nastavka rada prelazom u Centar, rješavanje problema evidencije dolazaka na posao i odlazaka s posla, polaganje dodatne kvalifikacije tzv. KOD 95 vozača Herculanee i Pragrandea – bile su, uz još neke probleme važne za radnike, teme prošlotjednog sastanka predstavnika Radničkog vijeća i sindikata s Upravom Pula Herculanee.
Poslodavac je najavio da će poslove čišćenja dati vanjskoj usluzi pri čemu očekuje istu razinu kvalitete s bitno manjim troškovima. Za radnice koje sada obavljaju te poslove osigurana su druga radna mjesta, za koje one ispunjavaju stručne i i zdravstvene kriterije i na kojima im primanja neće biti umanjena u odnosu na sadašnja. Iako su predstavnici radnika izrazili određeno negodovanje prepuštanjem tih poslova vanjskim izvršiteljima zbog sumnje u kvalitetu pružene usluge, a i u ekonomsku opravdanost, ipak su, kao najvažnije, ocijenili ostanak dosadašnjih radnica unutar Društva na odgovarajućim poslovima koji im osiguravaju egzistenciju.
Što se tiče djelatnosti dimnjačara ponovljen je već poznat stav poslodavca da postojeće stanje nije održivo i da je nužno pronaći odgovarajuće rješenje. Predstavnici radnika zatražili su da se radnicima koji sada rade u toj službi osigura nastavak rada i osiguranje egzistencije. Isto se traži i za radnike koji rade na odlagalištu otpada koji je postao dijelom drugog pravnog subjekta - Županijskog centra za zbrinjavanje otpada Kaštjun. Za oba zahtjeva predstavnici sindikata i Radničkog vijeća dobili su uvjeravanja Uprave o rješenjima koja će biti u interesu zaštite radnika.
U pogledu evidencije dolaska i odlaska s posla oko čega je bilo određenih spornih situacija zbog kojih je poslodavac poduzeo i neke mjere sankcije, zajednički je zaključeno kako su se problemi riješili i da je disciplina primjerena pa će poslodavac staviti van snage sve poduzete mjere poduzete zbog prijašnjeg problematičnog stanja.
Radnici koji rade na mjestima vozača i koji po odredbama EU moraju polagati dodatne kvalifikacije dovedeni su u nezavidan položaj zbog značajnih financijskih troškova pa su sindikati od poslodavca bili zatražili da plati taj novi financijski teret. Nakon rasprave, u kojoj se pokazalo da je bilo i neprimjerenih reakcija po pitanju ovih obveza, ali i spremnosti radnika da bez pitanja izvrše i financiraju ove obveze, postignut je dogovor da će se zajednički podnijeti financijski teret ove obveze, pri čemu će jedan dio snositi poslodavac, a jedan dio radnik. Predstavnici radnika iskazali su uvjerenje da bi se sigurno bio pronašao model kojim bi radnici bili još zadovoljniji da se ovo pitanje otvorilo ranije.
Po pitanju promjene modela isplate regresa za godišnji odmor koje je bio otvorio sindikat, konstatirano je da zbog zahtjeva nekoliko radnika nije racionalno mijenjati model koji dobro funkcionira. Radnicima koji imaju potreba, pokušat će se pomoći u okviru drugih mogućnosti