slobodnadalmacija.hr Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije poručio Vladi: Država ne smije prodati hotelske tvrtke

marina i bruno split 2502

Predstavnici Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije (SIKD) pozabavili su se problematikom nekontrolirane rasprodaje turističkog prostora i hotela na jučerašnjoj medijskoj konferenciji održanoj u Hrvatskoj udruzi radničkih sindikata.

Bruno Bulić, predsjednik Sindikata, i Marina Cvitić, predsjednica SIKD-ova Odbora za turizam, napomenuli su da ih je na reakciju ponukao Vladin plan da od rasprodaje državne imovine zaradi 500 milijuna eura.

– Suprotstavljamo se prodaji hotelskih poduzeća koja su još u vlasništvu države, a ostvaruju dobit koju se reinvestira, zaposlenost im je na primjerenoj razini, te im cijena dionica raste. Isto tako treba napomenuti da pozivamo lokalne vlasti da zaštite netaknuti prirodni prostor, te ne dozvoljavaju zahvate u njemu, osim ako to ne spada pod potrebe domicilnog stanovništva – istaknuo je Bulić.

Prema njegovim riječima, za negativnosti u turizmu krivicu snosi i Hrvatska udruga poslodavaca, jer "neki poduzetnici ostvaruju i do 400 milijuna kuna dobiti, a nisu u stanju za svoje radnike izdvojiti ni dva milijuna kuna kako bi se digla kvaliteta turizma".

Sindikalac je dodao da je Istra na vlastitoj koži već osjetila problem sezonskog rada i privatnika koji zaposlenike pretrpavaju poslom, a isplaćuju im minimalac. Zbog toga Sindikat zahtijeva da se u kupoprodajnim ugovorima, te samom natječaju, kao obvezu kupca navede na radnicima najmanje pet godina ne smije otkazati ugovor o radu, kao ni prava utvrđena kolektivnim ugovorima.

– Dubrovački hoteli "Maestral" i rapska tvrtka "Imperial" su gotovo u finalnoj fazi prodaje, a dogodit će se isto što i u slučaju opatijske "Liburnije". Tamo je prije privatizacije bilo zaposleno oko 680 radnika, a danas, nekoliko godina poslije, taj broj je pao na 320. Iako je čitava priča predstavljena kao da su radnici otišli dobrovoljno, to nije bio slučaj. Rezultat su danas preopterećeni zaposlenici, a shodno tome i nezadovoljni gosti, koji bi u turističkoj priči trebali biti najvažniji faktor – zaključila je Cvitić.