SASTANAK PREDSTAVNIKA SINDIKATA, RV I UPRAVE LRH

lrh hotel
Sukladno dogovoru s kraja prošle godine o održavanju zajedničkih sastanaka na mjesečnoj bazi, sa ciljem transparentnosti, kontinuiteta komunikacije i pravovremenog informiranja o svim novostima, u ponedjeljak 11. siječnja održan je redoviti sastanak predstavnika sindikata, RV i Uprave LRH. Sindikati su na sastanku otvorili teme korištenja e godišnjih odmora za 2021. godinu, problematike minusa sati iz protekle godine i polumanagerskih ugovora.
Predsjednik Uprave gosp. Beriša iskazao je zabrinutost zbog lošeg bookinga za predstojeću sezonu, ali je istovremeno izrazio i nadu da će inteziviranjem cjepljenja protiv koronavirusa i dolaskom ljepšeg vremena doći do promjena na tom planu. Smatra da ima još puno posla kako bi se u Društvu stvari posložile kako treba, te se na tome intenzivno radi. Vezano uz temu godišnjih odmora za 2021. godinu, stav je Uprave da bi do 30.04.2021. godine trebalo iskoristiti veći dio godišnjeg odmora jer vjeruje da će hoteli biti otvoreni tijekom 10., 11. i 12. mjeseca. Predstavnici sindikata iskazali su razumijevanje za stavove poslodavca, te je u konačnici je usuglašeno da bi radnici iskoristili 2/3 godišnjeg odmora do 30.04.2021. godine, uz poštivanje svih odredbi zakona i kolektivnog ugovora. To znači da je poslodavac u obvezi izraditi plan korištenja godišnjih odmora, savjetovati se o njemu s Radničkim vijećem te obavijestiti radnike 15 dana prije korištenja godišnjeg odmora. Predsjednik Uprave naglasio je da će Društvo raditi u skladu s propisima te da će poslodavac po ovom pitanju ispoštovati sve što je potrebno. Po pitanju „minusa sati" poslodavac je svjestan specifičnosti situacije u protekloj godini i problematike koja se pojavila jer su radnici, ne svojom krivicom, bili kod kuće tijekom lockdowna. Predsjednik Uprave zatražio je od sindikata da dostave svoj prijedlog kako na što jednostavniji način riješiti problematiku, te zamolio da pri tome vode brigu i o stanju u Društvu. Sindikati će se u što kraćem vremenu očitovati po ovom pitanju.
Glede polumanagerskih ugovora predsjednica SIKD-a postavila je pitanje njihovih izmjena, posebno s aspekta ugovorene plaće u kontekstu izmjena Zakona o porezu na dohodak. Naime, obzirom da je tim ugovorima u pravilu plaća utvrđena u neto iznosu, ne bi se ostvarivalo pravo na uvećanje plaće po osnovi smanjenje stope poreza na dohodak. Kako je naglašeno i na prošlom sastanku, Uprava trenutačno radi na revidiranju takvih ugovora, iz razloga što u njima postoje mnoge nelogičnosti, te će se prilikom izrade novih ugovora obratiti pažnja i na navedenu problematiku. Obzirom na kompleksnost, Uprava je zamolila da im se po ovom pitanju da vremena da bi se svi ugovori pregledali i doveli u red.
Predsjednik Uprave iznio je plan da se u periodu dok su hoteli zatvoreni, točnije od 18.01.2021, angažiraju radnici na aktivnostima čišćenja, popravaka, sitnog održavanja inventura itd. kako bi se što spremnije dočekalo predstojeću sezonu. Radit će se kombinacija korištenja godišnjeg odmora i obavljanja tih poslova. „Čekanja kod kuće" za 4.000,00 kuna neće biti, osim u slučaju pojedinačnih opravdanih zahtjeva radnika.
Razgovaralo se i o sistematizaciji i poticajnim otpremninama. Predsjednik Uprave smatra kako sada nije vrijeme za izradu nove sistematizacije, da će se o tome razgovarati poslije sezone, odnosno u 9. mjesecu kako bi imali što više parametra koji bi bili temelj za izradu novog akta. Međutim, već sada je nedvojbeno kako će doći do promjena kod nekih radnih mjesta, ali će se sa svim radnicima na tim radnim mjestima razgovarati, utvrditi njihova znanja i vještine, te pokušati iznaći najbolje rješenje, ponudom novih poslova ili izmjenom opisa poslova. O poticajnim otpremninama za radnike također će se razgovarati na jesen, po isteku sezone, kada budu dostupni podaci o poslovanju, na temelju kojih će se donijeti odluke. Postoji jasan stav i želja da se pojedinim radnicima koji zbog svojih trajnih osobina nisu u mogućnosti obavljati posao izađe u susret i da im se isplate povoljnije otpremnine, no još uvijek je prerano konkretnije govoriti o uvjetima. Napominje kako je i sada, neovisno što je ugovorena otpremnina za odlazak u mirovinu od 8.000,00 kuna, radnicima koji su išli u mirovinu odobren dodatni iznos otpremnine.
Obje strane su se složile da svi moraju voditi briga o kompaniji, da posao treba obavljati savjesno i u skladu s uzancama i uputama poslodavca. Sindikati su iskazali uvjerenje da se s time slažu i svi radnici i da u tom smislu neće biti problema.
Zaključak je da se ovakvom otvorenom i transparentnom suradnjom i raspravom napravio veliki iskorak u odnosu na proteklih deset godina. U kontekstu očekivanja nastavka uspješne suradnje već je dogovoren novi sastanak početkom veljače.