novilist.hr SKUPA SANACIJA NOVI LIST U POSJEDU ELABORATA Restrukturiranje Uljanika teško je čak 465 mil. eura

NOVI-LIST-U-POSJEDU-ELABORATA-Restrukturiranje-Uljanika-tesko-je-cak-465-mil.-eura ca large

Bez obzira što premijer Plenković danas proziva upravu kao najodgovorniju za nastalu situaciju, činjenica jest da je, kao i u slučaju Agrokora, situacija u Uljaniku bila poznata više-manje svim relevantnim državnim adresama i ministarstvima
Premijer Andrej Plenković poručio je jučer u Saboru da je »aktualna situacija u brodogradilištu Uljanik prije svega vezana za odgovornost uprave«, te da je »to ono što se mora vrlo precizno i jasno reći«.

– Očekujem da Europska komisija u najskorije roku na temelju sve dostavljene dokumentacije dostavi svoje mišljenje i da se nakon toga krene u realizaciju odluke Vlade – rekao je Plenković odgovarajući na pitanje Peđe Grbina (SDP). Plenković je dodao da je Ministarstvo gospodarstva u stalnoj dnevnoj komunikaciji s Europskom komisijom te da će učiniti sve da se realizira odluka Vlade o davanju jamstva Uljaniku za podizanju kredita od 96 milijuna eura.
– Kombinacija državnih jamstava i pronalaženje strateškog partnera je nešto što može biti svojevrsni i Plan A i Plan B – rekao je Plenković. Grbin se složio s njim da se »ne može odricali odgovornost sadašnje uprave«, ali i naglasio da Plenković nije rekao što će se dogoditi ako Europska komisija ne odobri Vladi davanje jamstava Uljaniku za podizanje kredita.

Opširnije:novilist.hr SKUPA SANACIJA NOVI LIST U POSJEDU ELABORATA Restrukturiranje Uljanika teško je čak...

HrTurizam.hr Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije ( SIKD ) reagirao je oko trenutne situacije tj. odgađanje imenovanja Uprave Jadran d.d. iz Crikvenice, turističke tvrtka koja u vlasništvu na crikveničkoj rivijeri...

Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije ( SIKD ) reagirao je oko trenutne situacije tj. odgađanje imenovanja Uprave Jadran d.d. iz Crikvenice, turističke tvrtka koja u vlasništvu na crikveničkoj rivijeri ima 8 hotela, 2 autokampa i turističko naselje.

Naime, Predsjednik SIKD-a Bruno Bulić, proslijedio je dopis članovima Nadzornog odbora Jadran d.d. Crikvenice, Ministru turizma, Ministru državne imovine i CERP-u te na znanje predsjedniku Vlade, u kojem ističe kako je SIKD iznenađen i zabrinut što do isteka mandata sadašnje Uprave Jadran d.d., nije postignut dogovor o imenovanju novog ili produženju dosadašnjeg predsjednika Uprave Jadran d.d.

„Neuobičajeno i neprihvatljivo bi to bilo kada bi vlasništvo Jadrana ostalo nepromijenjeno, međutim u situaciji kada je izvjesno da će u veoma kratkom vremenu doći do promjene vlasništva, gotovo je neshvatljivo" ističe Bruno Bulić, predsjednik Sindikata te dodaje kako u periodu do formalne promjene vlasnika Društvo mora funkcionirati, radni procesi moraju se odvijati, a za ovu nadasve važnu gospodarsku djelatnost, gdje je ljudski faktor presudan, nepotrebno je stvarati neizvjesnost, nemir i nelagodi kod radnika.

Cijelo priopćenje Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije prenosimo u cijelosti:

Opširnije:HrTurizam.hr Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije ( SIKD ) reagirao je oko trenutne situacije tj....

novilist.hr ODUGOVLAČENJE ODLUKE O UPRAVI Sindikat Istre i Kvarnera: Ne želimo vjerovati da se od Jadrana ponovno stvara 'slučaj'

Sindikat-Istre-i-Kvarnera-Ne-zelimo-vjerovati-da-se-od-Jadrana-ponovno-stvara-slucaj ca large

Ako budući vlasnici, odnosno ponuditelji nemaju mogućnost (a zakonski nemaju) predlaganja kandidata za predsjednika Uprave, za relativno kratki period do promjene vlasništva, treba imenovati v.d. predsjednika Uprave i tu smatramo da ne bi trebalo biti problema oko imenovanja. Ako postoje problemi takve vrste, onda zaista ova Vlada RH ima jako velikih problema, zaključuje SIKD
RIJEKA Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije danas je reagirao na činjenicu da je sjednica Nadzornog odbora Jadran Crikvenice na kojoj se trebalo odlučivati o Upravi društva, odnosno produljenju mandata postojećoj ili imenovanju nove, odgođena (o čemu je Jadran inače izvijestio Zagrebačku burzu, op.a.).

U dopisu koji je SIKD uputio CERP-u, ministru državne imovine Goranu Mariću, ministru turizma Gariju Cappelliju, te na znanje premijeru Andreju Plenkoviću, a koji potpisuje predsjednik sindikata Bruno Bulić, ističe se da su u Sindikatu iznenađeni i zabrinuti što do isteka mandata sadašnje Uprave (predsjednik Uprave je Dino Manestar), odnosno do 17. siječnja, nisu postigli dogovor.
– Sjednica Nadzornog odbora na kojoj se trebala imenovati Uprava Jadrana, prema neslužbenim informacijama koje imamo, a koje se nažalost skrivaju od radnika, dva puta je odgađana, jer se predstavnici vlasnika nisu uspjeli dogovoriti tko će i na koje vrijeme preuzeti funkciju predsjednika Uprave Jadrana d.d. Crikvenica, navodi se između ostalog.
U Sindikatu dodaju da u periodu do formalne promjene vlasništva društvo mora funkcionirati, radni procesi moraju se odvijati, a za ovu nadasve važnu gospodarsku djelatnost, gdje je ljudski faktor presudan, nepotrebno je stvarati neizvjesnost, nemir i nelagodu kod radnika.Radnici Jadrana prošli su svoju kalvariju u posljednjih dvadesetak godina, kada nisu dobivali plaću ili su je dobivali sa zakašnjenjem i umanjenu.
Bilo je to vrijeme kada je Jadran bio »slučaj«, kada su raznorazni dušebrižnici obilazili Jadran s namjerom da ga se dočepaju. Jadran je danas stabilna kompanija, da je dobra »udavača« prepoznali su i investitori, odnosno nadamo se budući vlasnici, pa zato ne želimo vjerovati da se od Jadrana ponovno stvara »slučaj« na kojem će političari skupljati političke poene.
Ako budući vlasnici, odnosno ponuditelji nemaju mogućnost (a zakonski nemaju) predlaganja kandidata za predsjednika Uprave, za relativno kratki period do promjene vlasništva, treba imenovati v.d. predsjednika Uprave i tu smatramo da ne bi trebalo biti problema oko imenovanja. Ako postoje problemi takve vrste, onda zaista ova Vlada RH ima jako velikih problema.

I u tom smislu, i Vlada RH i Ministarstvo turizma i Ministarstvo državne imovine, ali i članovi Nadzornog odbora Jadrana, snosit će odgovornost za posljedice koje bi mogle nastati uslijed nepravovremenog imenovanja Uprave Jadrana d.d, poručuju u Sindikatu, te pozivaju Vladu i sve nadležne ministre da daju naputke, odnosno članove NO-a da bez odlaganja imenuju v.d. Upravu Jadrana d.d. na rok ne duži od 6 mjeseci, a u kojem periodu bi novi vlasnik sukladno Zakonu o trgovačkim društvima imenovao Nadzorni Odbor, a ovaj Upravu Jadran d.d., zaključuju.

glasistre.hr SASTANAK SINDIKATA I ČLANOVA UPRAVE Ako plaća ne stigne do petka, idućeg tjedna štrajk u Uljaniku

uljanik strajk

Premda u važećem kolektivnom ugovoru stoji da je Uljanik u obavezi plaću radnicima isplatiti do 15. u mjesecu plaća za prosinac danas nije isplaćena radnicima pulskog brodogradilišta, a ukoliko se to ne dogodi do kraja tjedna sindikati koji djeluju u Uljaniku za utorak su najavili stupanje u štrajk. Predstavnici triju sindikata koji imaju članstvo u brodogradilištu: Sindikat metala Hrvatske, Jadranski sindikat i Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije danas su održali zajednički sastanak, a nakon toga su se sastali i s Upravom Uljanika te najavili da zbog neisplate plaća danas ulaze u proces mirenja, a nakon njegova okončanja, ako bude potrebno, i u štrajk.

Štrajk u utorak

- Kako danas nije isplaćena plaća radnicima Uljanika u Puli mi ćemo sutra ući u proces mirenja, a ukoliko plaća ne bude isplaćena do kraja ovoga tjedna sindikati su dogovorili da smo od utorka u štrajku, izvijestio je javnost, po okončanju sastanka, predsjednik SMH Vedran Dragičević.

Član Uprave Uljanika d.d. Marinko Brgić kazao je da je zajednički cilj svih koji su uključeni u ovu priču oko Brodogradilišta da radnici dobivaju plaće i da u Upravi rade sve na tome da plaća za 12. mjesec bude čim prije isplaćena.

- Hrvatska Vlada podržala nas je u planovima za restrukturiranje brodogradilišta i sad čekamo odluku Europske komisije koja bi Vladino jamstvo trebala aktivirati. Postigli smo dogovor s bankama, one su spremne dati novac, tako da će čim dobijemo odluku iz Bruxellesa biti isplaćena plaća. Plaća radnicima brodogradilišta 3. maj isplaćena je u ponedjeljak, kazao je Brgić te dodao da će nakon ove prve pomoći ili „rescue aida" koja je vrlo bitna za program restrukturiranja u Uljaniku nastavit raditi na tom programu, kazao je Brgić.

- Sindikati su vrlo zainteresirani da se u tom procesu izgubi što manje radnih mjesta, a to je cilj i Uprave. Međutim situacija na svjetskom tržištu brodogradnje je takva da ovu količinu brodova koju sad imamo u dva brodogradilišta ne možemo u budućnosti držati. Ne možemo se osloniti na one brodove koje smo gradili u prošlosti već napraviti zaokret prema gradnji visoko složnih, sofisticiranih, kompleksnih brodova koji imaju dodanu vrijednost puno veću od ovih standardnih brodova koje danas mogu graditi sva brodogradilišta u svijetu, poručio je Brgić.

Govoreći o razlozima koji su doveli do situacije u kojoj se pulski škver danas nalazi Brgić je podsjetio da je Uljanik 2012. godine bilo jedino brodogradilište u Hrvatskoj koje nije bilo u problemima prema formulama Europske komisije i jedino brodogradilište koje se je uspjelo privatizirati i 2013. godine kupiti brodogradilište 3. maj.

Uzroci poteškoća

- Kriza koja se nakon toga produbila uzrok je gro ovih financijskih problema s kojima se susrećemo danas. U momentu kad se otvorilo tržište Uljanik je vrlo brzo ugovorio dvadesetak brodova i zaposlio u potpunosti oba brodogradilišta međutim tada nam nisu bile riješene neke druge stvari, prije svega sustavno davanje garancija. Kad smo ugovorili vrlo skupe brodove poput jaružara, koje ne može financirati ni jedna naša banka, onda je bilo vrlo teško doći do sustavnog rješenja za davanje garancija. Za to nam je trebalo godinu dana, a kad se to konačno riješilo onda smo imali problem radne snage jer nismo imali dozvole za uvoz stranaca, a naše tržište rada se značajno promijenilo u odnosu na godine prije toga, rezimirao je proteklo razdoblje Brgić.

Direktor Korporativnih komunikacija Uljanika Hrvoje Markulinčić podsjetio je da je Uljanik među prvima 2015. godine otvorio pitanje radne snage i inzistirao na nužnosti uvođenja dualnog obrazovanja jer su, kazao je, bili svjesni da pored problema visokog školstva itekako velike probleme društvo ima u dijelu zanatskih zanimanja i stručnih radnika.

- Kad smo popunili naše knjige narudžbi u 2015. godini uvidjeli smo da naprosto naše tržište rada neće moći pratiti ovako velike sustave. Sljedeće godine to je isto osjetio građevinski, a lani i turistički sektor. Zbog toga je za Uljanik u budućnosti nužno da se ipak gradi manje složenih i vrjednijih brodova, ali da se radi u roku, na vrijeme i bez ovih poteškoća koje sad imamo kazao je Markulinčić.

Dragičević je kazao kako su plaće bile najvažnija tema razgovora, no da sindikate zabrinjava i činjenica da brodogradnja generalno u Hrvatskoj u zadnjih pet godina nije stala na zdrave noge, da brodogradnja nema sustavno riješen problem financiranja, te da ovakva ne možemo konkurirati na svjetskom tržištu.

- Tu je, da tako kažem, grijeh vlade, jer ako je mislila zadržati brodogradnju i kad je već toliko novaca uložila u nju, onda je morala postaviti i sustav financiranja izgradnje brodova na način na koji to rade sve države u Europskoj uniji. Međutim ako ovi ljudi svi zajedno dobro ugovore posao, a nemaju novaca za realizirati ga onda smo mi osuđeni na to da se svaku godinu dana, ili svake dvije godine nalazimo ovdje i razgovaramo o tome koliko ćemo ljudi otpustiti," kazao je predsjednik SMH.

Žele da ih se pita

Govoreći o programu restrukturiranja i dokapitalizacije Dragičević je kazao da je spremnost na zadržavanje brodogradnje nužan preduvjet kojeg svaki potencijalni investitor mora ispuniti. Brodogradnja je naš interes. Hrvatska mora imati industriju jer bez industrije nema izlaska iz krize, kazao je to dodao da su sindikati spremni sudjelovati kao partner u izradi programa. „Želimo da nas se pita, jer ukoliko nas se ne bude pitalo nećemo podržati nikakav program koji ne zadržava brodogradnju i dugoročnu opstojnost ovog brodogradilišta, zaključio je.

Predsjednik SIK Bruno Bulić kazao je kako će posljedica procesa restrukturiranja i diversifikacije sigurno biti i viškovi radnika, te da sindikat traži da se i same namjere dogovaraju i koordiniraju sa socijalnim partnerima, a ne da budu dovedeni pred gotov čin.

Boris Cerovac iz Jadranskog sindikata kao najvažnije teme izdvojio je uz isplatu plaća i dugovanja prema radnicima, opstanak brodogradnje na ovim prostorima. „Opstanak brodogradnje je jedino što daje mogućnost da bi ostao čim veći broj radnika raditi u Uljaniku što je cilj našeg sindikata. Ne želimo da se zatvaraju navozi jer zatvaranjem navoza praktički nestaje brodogradnja, kazao je Cerovac.

Vlada odobrila jamstva od 96 milijuna eura

Vlada je u četvrtak ovlastila Ministarstvo financija da izda državno jamstvo u iznosu od 96 milijuna eura u korist Hrvatske poštanske banke ili drugih poslovnih banaka u zemlji ili inozemstvu za zaduženje Uljanik Brodogradilišta radi provedbe sanacije i financijske konsolidacije, koje će postati aktivno tek po odobrenju Europske komisije. Za sredinu veljače sazvana je izvanredna skupština dioničkog društva Uljanik radi dokapitalizacije. (Milan PAVLOVIĆ)

regionalexpress.hr Obilježena pogibija troje radnika ispred elektromlina

vijenci mlin 1 620 350 s c1

MARIO LUSSI, ANTONIO SALGARI I LINO MARIANI OBRANILI ODVOŽENJE STROJEVA U ITALIJU
Pulski radnici su 3. siječnja izašli pred tadašnji elektromlin «Sansa» na Vodnjanskoj cesti, odlučni da spriječe odvoženje strojeva na kojima su do tada radili u pulsku luku, odakle bi bili prevezeni u Italiju. U namjeri su uspjeli, tog dana strojevi nisu odvezeni ali tom je prilikom u sukobu sa policijom troje radnika poginulo i to Mario Lussi i Antonio Salgari na poprištu sukoba, a Lino Mariani u bolnici od zadobivenih rana. Osim trojice poginulih, ranjeno je još osam radnika među kojima i jedna žena.

I danas su, kao i svake godine 3. siječnja položeni vijenci na mjesto pogibije, a što se događalo u to vrijeme u Puli doznali smo od predsjednika Udruge antifašističkih boraca i antifašista Grada Pule Livia Blaškovića:
'Tog dana se desio tragičan događaj kada je po završetku 2 svjetskog rata Pula bila pod angloameričkom vojnom upravom. Vlasnik tadašnjeg mlina je htio te strojeve odnijeti u Italiju. Veliki broj radnika bi ostao bez posla. Protivili su se da se ti strojevi oduzmu. S velikim ponosom se sjetimo tih žrtava. Pula je dala svoj veliki doprinos priključenju Istre matici Hrvatskoj. Ostajemo dosljedni da i ovaj događaj obilježavamo s velikim poštovanjem'. Više u video prilogu.

Događaju je prisustvovala i Klara Mariani Belić kćerka Lina Marianija, Robert Cvek pulski dogradonačelink, ostali predstavnici antifašističkih udruga...

Komemoraciji je među brojnim okupljenima prisustvovao i Bruno Bulić predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije koji je istaknuo kako danas više nemamo radnika koji su se spremni boriti za svoja radna mjesta, dok je u Hrvatskoj normalno isticati simbole fašizma, a kriminalci i ubojice bivaju oslobađani.
Bulić je dodao da se nalazimo u potrošačkom društvu, da je edukacija djece u školama također krenula naopako, a jedino što funkcionira je turizam u kojemu su plaće porasle više od 10%.

'Prosječna plaća u Istri je ispod hrvatskog prosjeka dok je Istarska najrazvijenija županija u zemlji', rekao je Bulić, te se posebno osvrnuo na situaciju u brodogradilištu Uljanik koje je prema njegovim riječima u nezavidnoj situaciji pred najavom gradnje hotela u blizini brodogradilišta koje ne može zajedno egzistirati, ustvrdio je.

Rekao je i kako će kroz naredne dvije godine u Uljaniku 1.600 ljudi ostati bez svojih radnih mjesta, a o tome nitko ne priča. Smatra i da bi se Grad Pula trebao više uključiti u problematiku Uljanika. (Piše/Video: Doris Floričić/Foto: Manuel Angelini)