Glas Istre Bulić: Privatizacija autocesta je mafijaški posao
- Detalji
- Kategorija: Iz medija
- Objavljeno: Srijeda, 15 Listopad 2014 10:11
"Prikupljanje potpisa građana za raspisivanje referenduma protiv davanja u koncesiju hrvatskih autocesta ide dobro iako do toga nije niti trebalo doći da je bilo malo razboritosti u glavama ljudi koji vode ovu Vladu", rekao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Bruno Bulić u ime Organizacijskog odbora inicijative "Na damo naše autoceste!" koji u Istri organizira prikupljanje potpisa.
Istaknuo je međutim da se predsjednik države ne bi trebao miješati, odnosno da svojom izjavom da su građanima i njemu potrebne dodatne informacije želi umrtviti prikupljanje potpisa, a da se o koncesiji govori već tri godine.
Zlatna jaja
- Građanima nisu potrebne dodatne informacije, jer veliki odaziv i veliki broj potpisa građana zorno govori o tome da oni znaju u čemu je problem i kakve su posljedice davanja autocesta u koncesiju na 40 godina, istaknuo je Bulić, dok je Dušica Radojčić, također u ime organizacijskog odbora, upozorila upravo na te posljedice, a uzimajući za primjer Italiju.
- Onaj tko upravlja autocestama ima monopol. U Hrvatskoj su one građene kao razvojni projekt države, a ne tržišni, stoga svaka dobit od cestarina mora ostati državi koja je i ulagala u njihovu izgradnju. Uostalom, valja učiti na tuđim greškama. U Italiji autoceste zovu kokom koja nese zlatna jaja. Od '99. kada su privatizirane, cestarina je na njihovim autocestama narasla 65 posto. Jedan od koncesionara je i tvrtka Shema 98 iza koje stoji Benetton i koja je u šest godina zaradu multiplicirala za šest do sedam posto. To Talijani zovu majkom svih prijevara i privatizacijskom magijom, navela je Radojčić i spomenula dosadašnju hrvatsku praksu davanja dijelova autocesta u koncesiju Bina Istri za Ipsilon i Strabagu 40 kilometara autoceste Zagreb-Macelj.
Opširnije:Glas Istre Bulić: Privatizacija autocesta je mafijaški posao