Novi list REAGIRANJE SIKD-a >NISMO DOŠLI JER NISMO POZVANI NA SKUP RADNIKA

logoliburnija riviera

STUH u Liburnia Riviera Hotelima d.d. Opatija broji svega 20-tak članova koje je, umjesto da se putem medija raspravlja sa SIKD-om s deset puta više članova, mogao obavijestiti i pojedinačno. Ovako bi se mogao stvoriti dojam, u što ne želimo vjerovati, da rade zajedno s poslodavcem protiv Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije, ali i protiv svih radnika. Jer zašto bi, inače, javno stvarali dojam da postoji sukob između sindikata, koji u ovom trenutku zaista nije nikome potreban, a najmanje radnicima kojima je dosta pritiska od strane poslodavca, a kamoli da ih straše i sindikalisti. Možda poziv za Skup radnika i nije službeno bio dostavljen sindikalnom povjereniku STUH-a pa, ako nije, ovim mu se putem i ispričavamo, ali je bio objavljen na svim oglasnim pločama poslodavca i da su STUH-ovi predstavnici htjeli i željeli prisustvovati Skupu radnika, mogli su to učiniti. Nadalje, STUH-ov član u Radničkom vijeću ne samo da je sudjelovao, već je i vodio, pa i vodio zapisnik sa sjednice, na kojem se raspravljalo upravo o navedenom Skupu na kojem su pripremljena i pitanja za poslodavca. Moramo istaknuti da nitko na Skupu nije spominjao STUH, nitko nije pitao za njihove predstavnike i sigurno nikome nisu ni nedostajali. S obzirom da se osvrću na medijske napise, kolegama iz STUH-a zasigurno nemamo što objašnjavati u kojem kontekstu je štrajk spominjan i kada je spominjan, a nije nam ni potrebna njihova pomoć u pronalaženju zakonskih razloga za štrajkanje u LRH. Slažemo se s kolegama da je LRH kompanija u kojoj radnici imaju brojne probleme i da je suradnja dvaju sindikata neophodna, ali za suradnju je potrebno dvoje.
Ako je cilj suradnja, zašto predstavnici STUH-a nisu prihvatili poziv SIKD-a za formiranje zajedničke liste za Radničko vijeće, u kojem bi vjerojatno tada zajednički imali sve članove Radničkog vijeća; zašto nakon konstituiranja Radničkog vijeća nisu ustupili dio sati predsjedniku Radničkog vijeća kako bi mogao barem nekoliko dana raditi isključivo za Radničko vijeće; zašto su pred poslodavcem najavili sudsko osporavanje sadašnjeg predsjednika Radničkog vijeća; zašto i sada, kada ih na Skupu
nitko i nije spominjao, javno iskazuju da više imaju zajedničkog s poslodavcem nego sa SIKD-om? Uostalom, neka objasne ako ne svim radnicima, a ono barem svojim članovima, što je to STUH učinio preventivno, ili bilo kako, da bi zaštitio položaj radnika u LRH? Naprotiv, ne samo da nisu ništa
učinili preventivno, već pokušavaju sprečavati i SIKD da nešto učini. Liburnia, ma kakva god da jest, opstala je samo zahvaljujući promišljenoj sindikalnoj politici koju je vodio SIKD, jer u protivnom bi davno bila završila kao Jadran Crikvenica ili neke druge turističke kompanije koje su ili u stečaju, ili predstečajnoj nagodbi - kažu predstavnici SIKD-a Marina Cvitić i Bruno Bulić.

tportal: Evo što se u Italiji i Istri dogodilo kad su autoceste otišle privatniku

autocesta 23

Građani su vrlo dobro upoznati s ciljem inicijative i posljedicama davanja autocesta u koncesiju, istaknuli su na konferenciji za novinare u Puli predstavnici Organizacijskog odbora inicijative 'Ne damo naše autoceste!' u Istri podsjetivši kako je kratkoročni cilj inicijative za prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma onemogućiti davanje autocesta u koncesiju, a onaj dugoročni onemogućavanje budućih privatizacijskih pljački

Istaknuli su da svaki koncesionar autocesta prvo poveća iznose naplate cestarine od građana, s ciljem ubiranja što veće dobiti od cesta izgrađenih javnim novcem te da ni planirana monetizacija ne predviđa obavezu izgradnje autocesta.

Opširnije:tportal: Evo što se u Italiji i Istri dogodilo kad su autoceste otišle privatniku

Glas Istre Bulić: Privatizacija autocesta je mafijaški posao

autoceste referendum

"Prikupljanje potpisa građana za raspisivanje referenduma protiv davanja u koncesiju hrvatskih autocesta ide dobro iako do toga nije niti trebalo doći da je bilo malo razboritosti u glavama ljudi koji vode ovu Vladu", rekao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Bruno Bulić u ime Organizacijskog odbora inicijative "Na damo naše autoceste!" koji u Istri organizira prikupljanje potpisa.

Istaknuo je međutim da se predsjednik države ne bi trebao miješati, odnosno da svojom izjavom da su građanima i njemu potrebne dodatne informacije želi umrtviti prikupljanje potpisa, a da se o koncesiji govori već tri godine.

Zlatna jaja

- Građanima nisu potrebne dodatne informacije, jer veliki odaziv i veliki broj potpisa građana zorno govori o tome da oni znaju u čemu je problem i kakve su posljedice davanja autocesta u koncesiju na 40 godina, istaknuo je Bulić, dok je Dušica Radojčić, također u ime organizacijskog odbora, upozorila upravo na te posljedice, a uzimajući za primjer Italiju.

- Onaj tko upravlja autocestama ima monopol. U Hrvatskoj su one građene kao razvojni projekt države, a ne tržišni, stoga svaka dobit od cestarina mora ostati državi koja je i ulagala u njihovu izgradnju. Uostalom, valja učiti na tuđim greškama. U Italiji autoceste zovu kokom koja nese zlatna jaja. Od '99. kada su privatizirane, cestarina je na njihovim autocestama narasla 65 posto. Jedan od koncesionara je i tvrtka Shema 98 iza koje stoji Benetton i koja je u šest godina zaradu multiplicirala za šest do sedam posto. To Talijani zovu majkom svih prijevara i privatizacijskom magijom, navela je Radojčić i spomenula dosadašnju hrvatsku praksu davanja dijelova autocesta u koncesiju Bina Istri za Ipsilon i Strabagu 40 kilometara autoceste Zagreb-Macelj.

Opširnije:Glas Istre Bulić: Privatizacija autocesta je mafijaški posao

Dalmacija News U hrvatskom turizmu vladaju robovlasnički odnosi

split riva1

U turizmu je ostalo ispod jedne trećine stalno zaposlenih u odnosu na '91. godinu, a vladaju moderni robovlasnički odnosi gdje oni s više razine tlače nižu kako bi se održali na pozicijama na kojima se trenutno nalaze - kaže Bruno Bulić

Turizam u Hrvatskoj postaje velika nepriznata tvornica invalida, jer radnici iznad pedesete godine u turizmu ne mogu podnijeti tempo koji im se nameće, upozoravaju predstavnici Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije (SKID) u petak iz Splita.

Opširnije:Dalmacija News U hrvatskom turizmu vladaju robovlasnički odnosi

HRT Radio Split Sindikati: Radnici u turizmu kao robovi?

splitska riva

Prateći medije, vidi se samo jedno lice turizma - lice koje govori o rekordnim brojevima dolazaka i noćenja te odličnim financijskim rezultatima. No, u turizmu, u kojem je ostalo ispod jedne trećine stalno zaposlenih u odnosu na 1991. godinu, vladaju moderni robovlasnički odnos, plaća je 15 posto ispod državnog prosjeka, i turizam u Hrvatskoj postaje velika nepriznata tvornica invalida. Istaknuo je to danas u Splitu Bruno Bulić, predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije. Izvijestit će Ivan Perdijić: - audio