U Liburnia Riviera Hotelima isplata božićnice od 3.000,00 kuna

LRH

Na sastanku održanom između predstavnika radnika i nove uprave LRH, predstavili su se novi predsjednik Uprave gosp. Karl Eckerstorfer te član Uprave gosp. Dušan Mandič. Prezentirali su ciljeve i viziju nove Uprave za budućnost LRH. Tu se prvenstveno podrazumijeva da se Liburnia Riviera Hoteli u narednim godinama ponovno pozicioniraju kao nositelj cjelogodišnjeg turizma na Kvarneru, a kao glavne ciljeve Uprave naveli su osiguranje stabilnosti, produktivnosti i kontinuiteta. Za ostvarenje će trebati vremena no očekuje se da će se zajedničkim zalaganjem Uprave i svih radnika to i ostvariti.
Ono što je značajno u promjenama, a vezano je uz prava radnika, te se planira implementirati od sljedeće godine jest:
- povećanje plaće svim radnicima koje ne bi trebalo biti ispod 6%, uz dodatnu korekciju koeficijenata određenih radnika sukladno njihovim kompetencijama, znanju i vještinama na način da se za svako radno mjesto utvrdi minimalno tri razreda koeficijenata za to radno mjesto.
- isplata maksimalno neoporezivog iznosa od 5.000,00 kuna (prijedlog SIKD je da se svim radnicima na koje se odnosi KU isplati nagrada), a raspored isplata dogovorit će se sa sindikatom.
- priprema organizacije za daljnji rast plaća s fokusom na rastu varijabilnog
dijela.
- fokus na zapošljavanju što više radnika sa lokalnog područja.
- osiguranje stabilnosti radnih mjesta kroz povećanje broja ugovora na neodređeno i broja ugovora za stalne sezonce.
Liburnia Riviera hoteli će ove godine svojim radnicima isplatiti božićnicu u iznosu od 3.000,00 kuna.
Sve navedeno Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije je pozdravio uz zelje da se kroz najavljena povećanja prava radnika te njihov daljnji rast u sljedećim sezonama LRH uistinu povrati status vodeće turističke kompanije na Kvarneru

Potpisan novi Kolektivni ugovor za Komunalni servis d.o.o. Rovinj

komservis logo

Dana 16. prosinca potpisan je novi Kolektivni ugovor za zaposlene u „Komunalni servis“ d.o.o. Rovinj kojeg je ispred poslodavca potpisao direktor Želimir Laginja, a u ime sindikata sindikalni povjerenici Petar Ponjavić (SIKD) i Silvano Peruško (SSKH).
Najbitnija promjena za radnike je što se nakon više godina mirovanja, vrijednost boda tj. plaća povećava za 10% od 1. siječnja 2022.
Uz zadržavanje svih dosadašnjih prava, Kolektivnim ugovorom je dogovorena i naknada za pasivno dežurstvo (pripravnost za rad kod kuće) na način da radnik ostvaruje pravo na 10% tijekom tjedna, 15% za nedjelju i 20% za praznike, blagdane i neradne dane utvrđene zakonom satnice svog radnog mjesta. Time se valorizira vrijeme kada radnik nije u potpunosti slobodan, ograničen je u kretanju i dostupan u slučaju poziva na rad.
Kod otpremnine prilikom odlaska u mirovinu uvedena je kategorija za radnike koji su preko 30 godina u Društvu kada se ostvaruje pravo na otpremninu u iznosu od osam plaća.
Kolektivni ugovor se počinje primjenjivati od 01. siječnja 2022. godine (plaća u veljači za siječanj). Trajanje Kolektivnog ugovora utvrđeno je na 5 godina uz odredbu da će poslodavac i sindikati svake godine razmotriti stanje u Društvu te njegovom utjecaju na položaj radnika.

Radnicima Maslinice božićnica u iznosu od 3.000,00 kuna

Maslinica  pict
Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije dogovorio je sa predstavnicima Maslinice isplatu božićnice u iznosu od 3.000,00 kuna. Pravo na navedeni iznos imaju radnici koji su u radnom odnosu na neodređeno vrijeme ili su u radnom odnosu na određeno vrijeme, a radni odnos mu je u tekućoj godini trajao 12 mjeseci. Radnici kojima je radni odnos u tekućoj godini trajao kraće od 12 mjeseci, ostvaruju pravo na razmjerni dio božićnice, na način da će za svaki mjesec radnog odnosa ostvariti pravo na 250,00 kuna. Pravo na božićnicu neće ostvarivati radnici koji su otkazali ugovor o radu, ili nisu prihvatili ponudu poslodavca za produžavanje ugovora pod istim uvjetima, odnosno radnik kojemu je poslodavac otkazao ugovor o radu zbog skrivljenog ponašanja.
Poslodavac će, temeljem svoje odluke i svojih kriterija darivati radnike poklon paketom.
U skladu sa Kolektivnim ugovorom, radnicima koji imaju dijete do 15.-te godine starosti isplatiti će se dar djetetu u maksimalno neoporezivom iznosu od 600,00 kuna, kao i jubilarna nagrada po kriterijima iz KU, a sve u tjednu prije Božića.
Na inicijativu Sindikata, radnicima koji su bili u radnom odnosu cijeli studeni, a kojima je isplaćena neto plaća ispod 5.000,00 kuna, isplatiti će se razlika do 5.000,00 kuna do konca godine.
Predstavnici Sindikata pozitivno su ocijenili i prijedlog novog tarifnog priloga, temeljem kojeg će se znatno povećati plaća svim radnicima, a socijalni partneri će se dogovoriti o vremenu primjene, ovisno o situaciji koja će biti u idućoj godini. Nadajmo se da će epidemiološka situacija u narednoj godini biti bolja, te da neće biti neizvjesnosti oko bookinga za 2021. čime će se omogućiti primjenu novog TP, a što će ovisiti i o primjeni povećanja plaća u okruženju.
Za podsjetiti je da je tijekom sezone od srpnja do rujna svim radnicima isplaćeno po 5.000,00 kuna neoporezive nagrade, čime je Maslinica kao i većina drugih turističkih kompanija isplatila radnicima maksimalni neoporezivi iznos.

Uspješno završeni pregovori o isplatama za 2021. godinu u Valamar Riviere d.d. Poreč i Imperial Rivieri d.d. Rab

Valamar 1
Nakon što je Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije sa najvećom turističkom grupacijom u Hrvatskoj Valamar Rivieri, uspješno izdogovarao nagrade za sezonu, zapošljavanje preko 400 radnika na neodređeno vrijeme, 13-tu plaću, dogovorene su i božićnice za stalne i sezonske radnike.
Svi radnici koji su u radnom odnosu na neodređeno vrijeme kao i radnicima sa cjelogodišnjem ugovorom koji su u radnom odnosu na dan 1. prosinca 2021. godine isplatiti će se božićnica u iznosu od 1.800,00 kuna, radnicima koji su bili u radnom odnosu više od 6 mjeseci, a to su stalni sezonci i veliki broj sezonskih radnika dobiti će božićnicu u iznosu od 1.000,00 kuna, a sezonski radnici koji su bili u radnom odnosu manje od 6 mjeseci, ali više od dva mjeseca dobiti će božićnicu u iznosu od 500,00 kuna.
Za naglasiti je da je tokom sezonskih mjeseci od srpnja do rujna, znači u periodu najintenzivnijeg rada, svim radnicima, znači i stalnim i sezonskim isplaćene, pored plaća (koja za puni fond sati nisu bile niže od 5.000,00 kuna neto) nagrade od 2.000 do 4.100,00 kuna, ovisno u kojem su mjesecu radnici započeli s radom. Svim radnicima koji su bili zaposleni do konca svibnja u srpnju je isplaćeno 1.300,00 kuna, kolovozu 1.200,00 kuna i rujnu 1.600,00 kuna, dok je radnicima koji su započeli rad u lipnju do kraja rujna isplaćeno 3.000,00 kuna, odnosno onima koji su započeli raditi u srpnju ukupno je isplaćeno 2.000,00 kuna). Nadalje, početkom studenog sa 400-tinajk sezonskih radnika, odnosno stalnih sezonaca sklopljen je ugovor na neodređeno vrijeme, dok je sa velikim brojem radnika zasnovan radni odnos za stalne sezonske poslove, čime su se stvorili preduvjeti za uspješnu pripremu sezone 2022. godine.
U Sindikatu Istre, Kvarnera i Dalmacije stalno ističemo da samo radnici kojima su osigurani dobri uvjeti rada, odnosno stabilna primanja i cjelogodišnje zaposlenje, su najlojalniji radnici, koji mogu pružiti kvalitetu, koja je osnova dugoročnog održivog turističkog poslovanja. Samo zapošljavanjem na neodređeno vrijeme, i/ili na poslovima stalnog sezonca, te sklapanjem ugovora na najmanje 9 mjeseci, odnosno dobrim primanjima može se osigurati dovoljan broj radnika, posebno kvalitetnih radnika.
I zato nas raduje da smo uspjeli sa poslodavcem dogovoriti i 13.tu plaću u visini od 5.000,00 kuna neto za sve stalno zaposlene radnike i radnike sa cjelogodišnjim ugovorom o radu, a za sezonske radnike koji su radili posljednje 3 sezone, odnosno koji su se iskazali u svojem radu, nagradu u istom iznosu (5.000,00 kuna neto) koja će im biti isplaćena najkasnije u lipnju 2022. godine.
Naravno, sve su to radnici i te kako zaslužili, jer bila je ovo jedna od najtežih turističkih sezona u posljednjih 10-tak i više godina. Suočavali smo se s brojnim izazovima i neizvjesnostima, od toga da sezona neće ni krenuti, do intenzivnog starta, sa evidentnim nedostatkom radnika, posebno kvalitetnih.
U veoma kratkom, ali veoma intenzivnom periodu od svega 2 mjeseca ostvarili su se dobri rezultati koji su omogućili nagrađivanje svih radnika i stalnih i stalnih sezonaca i svih sezonskih radnika.
Nadamo se da će sezona 2022. godine biti manje zahtjevna, manje neizvjesna, sa manje stresova. Isto tako u Sindikatu očekujemo da ćemo veoma brzo sa poslodavcem dogovoriti nova materijalna prava za iduću turističku godinu, te smo zadovoljni da nakon par godina odricanja zbog situacije izazvanom pandemijom korona virusa, ponovno možemo razgovarati o većim plaćama, nagradama, božićnicama, 13.-toj plaći, a možda u skorijoj budućnosti i o 14.-toj plaći po uzoru na zapadnoeuropske zemlje.
Uvjereni smo da će Valamarovi turistički radnici od Istre do Dubrovnika zaposlenim u dvije turističke kompanije Valamar Rivieri (u destinacijama Poreč, Rabac, Krk, Dubrovnik), te Imperial Rivieri (u destinacijama Poreč, Rab, Makarska i Dubrovnik) uz nagrade koje će im biti isplaćene tijekom prosinca, prepoznati zajednički uložene napore (Sindikata i poslodavca), da se nagradi sav njihov trud koji su iskazali kako u pripremi ove neizvjesne sezone, tako i tijekom teške i naporne sezone, koja se odvijala u do sada neviđenim okolnostima, sa nadom da će 2022. godina biti kud i kamo bolja, kako po uvjetima rada, tako i po materijalnim pravima radnika.

MIŠLJENJE O PROVEDBI ODLUKE NACIONALNOG STOŽERA, TE MOGUĆIM POSLJEDICAMA

 

 
 
Nacionalni   stožer   civilne   zaštite   donio   je   mjere   o   široj   primjeni   Covid potvrda   i   to:   za   sve   dužnosnike,   državne   službenike   i   namještenike, službenike   i   namještenike   u   javnim   službama,   u   lokalnoj   i   područnoj (regionalnoj) samoupravi, te na zaposlenike trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači RH ili jedinice lokalne i regionalne (područne samouprave ili RH, odnosno jedinice lokalne i područne samouprave u njima imaju većinski udio. Svi radnici koji nisu cijepljeni protiv virusa SARS-CoV-2, odnosno nisu preboljele   bolest   COVID-19,   odnosno   koji   ne   posjeduju   digitalne   COVID potvrde ili druge odgovarajuće potvrde u skladu sa Odlukom Nacionalnog stožera Civilne  zaštite, prema navedenoj  Odluci dužne su  se testirati  na virus   SARS-CoV-2   prije   dolaska   na   posao   i   to   najmanje   2   puta   tjedno. Odluka Stožera počinje se primjenjivati od 16.11.2021. godine. Ne ulazeći u polemiku u ovom momentu, da li je takva Odluka u skladu sa Ustavom RH te da li ima zakonskih osnova za donošenje takvih odluka; da li se radi o ugrožavanju ljudskih prava, te diskriminacije i segregacije građana obzirom da će to ovisiti o odluci Ustavnog suda, a ni sami stručnjaci kako iz ustavnog tako i radnog prava ne daju sigurna pravna tumačenja, namjera nam je članove Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije upozoriti o proceduri. Posebno iz razloga što Odluka Stožera ima učinke na ostvarenje prava na rad. Smatramo potrebnim naglasiti da je Ustavni sud RH do sada uglavnom potvrđivao odluke Stožera. Ukratko, do  donošenja odluke Ustavnog suda,  prema odluci Nacionalnog stožera   radnik   koji   ne   posjeduje   valjanu   Covid-potvrdu   i   koji   se   odbije testirati, neće moći pristupiti svom radnom mjestu. Moguće posljedice ne pristupanja radnika svom radnom mjestu mogu biti slijedeće:
- usmena opomena od strane poslodavca
- pisano upozorenje o mogućem otkazivanju Ugovora o radu
- otkaz Ugovora o radu.
U slučaju pisanog upozorenja o mogućem otkazu predlažemo da radnik izjavi zahtjev za zaštitu prava u roku od 15 dana od prijema istog. Prije otkazivanja Ugovora o radu radniku, poslodavac se mora savjetovati sa Radničkim vijećem ili sindikalnim povjerenikom s ovlastima Radničkog vijeća. Protiv eventualne odluke o otkazu radnik može izjaviti poslodavcu zahtjev za zaštitu  prava najkasnije u roku  od  15  dana  od  primitka  odluke. Ukoliko radnik u tom roku ne izjavi zahtjev za zaštitu prava gubi pravo tražiti zaštitu u sudskom postupku.
Do tada, smatramo potrebnim osigurati dokaze da se radnik (svakog radnog dana) javio na rad te da mu je taj rad poslodavac onemogućio. Taj dokaz može se osigurati na način da se tom prigodom sastavi pisana bilješka koju bi potpisala  ovlaštena   osoba   poslodavca    i radnik, kao i   da se osigura nazočnost   svjedoka   koji  bi  u slučaju  da ovlaštena  osoba  odbije svojim potpisom potvrditi zabranu, potpisali bilješku i time potvrdili da se radnik javio na rad i da mu je poslodavac onemogućio rad. Upućujemo   naše članove koji eventualno dobiju odluku poslodavca kojom se odlučuje o njihovim pravima iz radnog odnosa da se odmah jave svom sindikalnom   povjereniku   odnosno   voditelju   ureda   radi   organiziranja besplatne pravne pomoći putem naše stručne službe. Ishod radnog spora zbog poništenja eventualnog otkaza ugovora o radu po ovoj osnovi nije moguće sa sigurnošću prognozirati u ovom trenutku, ali će Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije svojim članovima pružiti svu stručnu i pravnu pomoć kako u postupku pred poslodavcem tako i u eventualnom sudskom postupku. U prilogu ovog teksta vam prilažemo Obrazac (bilješku) koji ćete ispuniti na licu mjesta, po potrebi svakog radnog dana. 
 
U Puli, 16. studenog 2021. 
 
Predsjednica Marina Cvitić, v.r.