Dnevni centar za rehabilitaciju Veruda dobio Kolektivni ugovor

dnevni centar

Danas je u prostorima Dnevnog centra za rehabilitaciju Veruda u Puli potpisan prvi Kolektivni ugovor za radnike ove Ustanove. Ispred Sindikata Kolektivni ugovor potpisali su Marina Koroman, sindikalna povjerenica i Rajko Kutlača, voditelj pulskog ureda, a ispred poslodavca i osnivača Dragan Poropat. Pregovori su počeli još prošle godine u studenom, a na višemječno pregovaranje najviše je utjecala činjenica vrlo složenih osnivačkih odnosa. Naime, Dnevni centar ima čak 12 osnivača jedinica lokalne samouprave, između kojih je valjalo uskladiti pregovaračke stavove determinirane, prije svega, različitim mogućnostima financiranja Ustanove. Kolektivni ugovor potpisan je na neodređeno vrijeme, a primjenjivat će se od 01. siječnja 2020. godine. Dogovorena je osnovica za obračun plaća u iznosu od 4.484,40 kuna koja će se razmatrati svake godine prije donošenja proračuna Grada Pule za sljedeću godinu, uz uvjet da nova osnovica ne može biti manja od prethodne dogovorene. 

Otvoreno pismo Plenkoviću pred sutrašnje ročište o budućnosti 3.maja

marina cvitić sikd2 620 350 s c1

Uoči sutrašnjeg ročišta na Trgovačkom sudu u Rijeci, na kojem će se odlučivati o stečaju 3.maja, predsjednica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije poslala je danas otvoreno pismo predsjedniku Vlade RH Andreju Plenkoviću:

"Poštovani predsjedniče Vlade,

ovim otvorenim pismom iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije, želimo Vam skrenuti pažnju da je u četvrtak, 01. kolovoza 2019. godine, još jedan u nizu presudnih datuma za odluku o konačnoj sudbini brodogradilišta 3.MAJ.

Naime, toga dana održat će se ročište na Trgovačkom sudu u Rijeci na kojem bi sutkinja trebala, na temelju podnesenih izvještaja, donijeti odluku o tome da li postoje preduvjeti za nastavak poslovanja ili će 3.MAJ zadesiti sudbina brodogradilišta Uljanik.
Poznato nam je da je ( a informacije kolaju i medijskim prostorom, pa vjerujemo da su došle i do Vas) Uprava brodogradilišta 3.MAJ napravila sve što ste kao Vlada i resorno ministarstvo gospodarstva stavili kao zadatak pred njih te se sada očekuje onaj završni potez države koji bi dao zeleno svjetlo opstanku i nastavku proizvodnje.

Morate priznati da nije mala stvar za stolom dogovoriti s vjerovnicima da se u tako kratkom roku iznos blokade računa smanji za osamdeset milijuna kuna i na taj način najveći vjerovnici ostanu, uz radnike, dionici na koje država ima direktan utjecaj. Intervencijom države i deblokadom računa od strane Ministarstva financija i HEP-a iznos blokade računa bio bi skoro pa zanemariv u odnosu na početni. Samo ovo dokaz je da postoji povjerenje između brodogradilišta i njegovih dobavljača i kooperanata te zajednička želja za nastavkom poslovanja.

Dodatni argument koji ide u korist opstanku i nastavku proizvodnje su i pregovori s brodovlasnicima koji svi imaju interes dovršiti brodove u 3.MAJ-u, čak do te mjere da su spremni i vlastitim avansnim sredstvima platiti dovršetak brodova, a javljaju se i ostali potencijalni kupci koji bi željeli u svojim flotama imati brodove izgrađene u 3.MAJ-u. Svi oni su stava da, ako se sve odradi u roku i situacija oko 3.MAJ-a bude riješena pozitivno, i dalje svoje brodove ugovaraju u ovom brodogradilištu, vođeni isključivo dobrim iskustvima što se tiče kvalitete i pouzdanosti.

Naposljetku, ni slučajno se ne može zanemariti činjenica da prema svim modelima izračuna jedino opcija završetka brodova ima pozitivan efekt na državni proračun, a ostale opcije donose gubitak.
Vjerujemo da ste zajedno sa svojim suradnicima toga svjesni i da ćete se povesti načelom dobrog gospodarstvenika i predsjednika Vlade te donijeti odluku koja će ići u prilog pozitivnog efekta.

Gospodine Plenkoviću, vrijeme neumorno teče; teče već zadnjih godinu i pol dana. Entuzijazam i volja radnika je već odavno nestala, jako puno ih je jednostavno moralo popustiti pod pritiskom borbe za vlastitu egzistenciju i otići, ali ima ih i koji su ostali jer se nadaju zdravom razumu odgovornih i shvaćanju važnosti brodogradnje za gospodarstvo kako grada Rijeke i Primorsko goranske županije, tako i Republike hrvatske.

Ne dopustite da i ovaj broj radnika koji je ostao, daljnjom prolongacijom sudbine brodogradilišta, bude prisiljen napustiti radno mjesto i da se 3.MAJ uništi efektom „tihog ubojice", gdje će se zbog inertnosti sustav do kraja uništiti sam od sebe.

Predsjedniče Vlade, preuzmite odgovornost za ono što će se dogoditi 01. kolovoza i to ne za tjedan dana, ni za dva dana, već SAD i ODMAH, jer ovaj put je uistinu sve u Vašim rukama: ljudske sudbine, sudbina jedinog preostalog većeg gospodarskog subjekta u Rijeci pa u konačnici i cijele brodogradnje na razini države, ali ne samo brodogradilišta već industrije uopće..
Dignite palac gore za opstojnost ili smognite snage i odvažnosti da priznate da Vam brodogradnja nije prioritet i na taj način pošaljite poruku radnicima, ali i stečajnoj sutkinji što im je činiti."

S poštovanjem,
Predsjednica

Marina Cvitić

Potvrđena nezakonitost otkaza Kolektivnog ugovora u Zračnoj luci Rijeka

zracna luka rijeka

Vrhovni sud RH je presudio: Poslodavac Zračne luke Rijeka 29. siječnja 2018. godine nezakonito je otkazao Kolektivni ugovor. Odbijena je kao neosnovana žalba tuženika (Zračna luka Rijeka) i potvrđena presuda Županijskog suda u Rijeci od 03. svibnja 2019. godine. Presuda Vrhovnog suda donesena je 24. lipnja 2019. godine. Tužbu zbog otkazivanja Kolektivnog ugovora podnio je 18. svibnja 2018. godine Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije koji je cijelo vrijeme postupka vjerovao u pozitivan sudski epilog. U tijeku sindikalne pravne borbe za Kolektivni ugovor narušeni odnosi s poslodavcem i razni pritisci na radnike, nažalost, stavili su i posljedice kroz odlazak sindikalnog povjerenika iz Društva i radikalno smanjeno članstvo pa je u Zračnoj luci Rijeka, ako to bude interes radnika, izvjesna obnova sindikalizma.

Dobrodošlica novom vlasniku

LRH kvarner FaH

Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije, kao većinski sindikat s dugom tradicijom djelovanja, zadovoljan je što su opatijski Liburnia riviera hoteli, nakon dugog traženja, konačno pronašli novog vlasnika u njemačkoj tvrtci Gitone Adriatic, proizvođaču najvećih svjetskih jahti i brodova, sa tradicijom većom od 140 godina, koji svoje poslovanje usmjerava i na turizam. Od novog je vlasnika, uz izraz dobrodošlice i sa ciljem upoznavanja, već zatražen sastanak sa sindikatima i Radničkim vijećem, sa željom uspostave kvalitetnog socijalnog dijaloga od početka, a što nije obilježilo vlasničko razdoblje fondova Darka Ostoje.
Od 11. srpnja ove godine novi vlasnik 53,94% dionica ima obvezu da pokrene otkup i preostalih 46% dionica, od kojih je 25% u vlasništvu Grada Opatije koji je dugo tražio partnera koji bi kupnjom LRH-a prekinuo zabrinjavajuće stagniranje kvarnerskog turističkog bisera.